رایانه خود را برای تعمیرات راه دور به فرد مطمئن بسپارید

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای استان اصفهان به کاربرانی که رایانه خود را از طریق تعمیرات نرم‌افزاری از راه دور تعمیر می‌کنند هشدار داد از فرد تعمیر کار اطمینان حاصل کنید.
خبرگزاری فارس: رایانه خود را برای تعمیرات راه دور به فرد مطمئن بسپارید

ستار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد تعمیرات سیستم‌های کامپیوتری از راه دور از طریق نرم‌افزار team viwer  اظهار داشت: این نرم‌افزار برای تعمیرات نرم‌افزاری از راه دور این امکان را به وجود می‌آورد که فردی بدون حضور فیزیکی دسترسی به سیستم را داشته باشد.
وی با بیان اینکه دسترسی به سیستم به همین راحتی نیست، افزود: فقط از طریق ورود رمز و پسورد این امکان برای تعمیر کار فراهم می‌شود.
رئیس پلیس فتا تصریح کرد: تا کنون گزارشی مبنی بر سوء استفاده و نیز هک سیستمی از این طریق اعلام نشده است.
وی در پاسخ به این سؤال که چه هشداری در مورد برخی از مؤسسات و شرکت‌ها که از این طریق تعمیرات خود را انجام می‌دهند، دارید، ادامه داد: فرد تعمیرکار سیستم کامپیوتری خود را بشناسید.
خسروی بیان داشت: توصیه‌ شود از افرادی که از راه دور تعمیرات نرم‌افزاری در سیستم و تغییرات را به وجود و مشکلات را بر طرف کنند اطمینان داشته باشید.
وی ادامه داد: باید این افراد نشان صنعت و معدن و تجارت را دارا باشند چراکه نشان اعتماد است.
رئیس پلیس فتای استان اصفهان اضافه کرد: تاکنون از هک و نیز برداشت اطلاعات از این طریق گزارشی نشده که شاید یکی از دلایل آن این باشد که فرد متوجه این موضوع نشده است.