حل سه مشكل هزینه، امنیت و پهنای باند با راه اندازی شبكه ملی اطلاعات

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با راه اندازی شبكه ملی اطلاعات سه مشكل اساسی شامل هزینه، ‌امنیت و پهنای باند در حوزه مخابرات و ارتباطات حل می شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'رضا تقی پور' در هفتمین همایش بین المللی روابط عمومی كه روز یكشنبه در محل سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، ابراز امیدواری كرد با اجرای طرح بزرگ شبكه ملی اطلاعات سه مشكل اساسی یادشده در حوزه ارتباطات در كشور رفع شود.

وی ادامه داد با راه اندازی شبكه ملی اطلاعات برای برقراری ارتباطات داخلی دیگر نیازی به پهنای باند بین المللی در داخل كشور نخواهد بود و هزینه های پهنای باند در داخل كشور نیز تا 30 درصد كاهش می یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد شبكه ملی اطلاعات، پهنای باند بین المللی را برای ارتباطات بین المللی آزاد خواهد كرد و پهنای باند داخلی را برای ارتباطات داخلی مدیریت می كند.

تقی پور با یادآوری اینكه امروزه حفظ حریم شخصی در فضای مجازی به موضوعی اساسی تبدیل شده است، گفت: امروزه بحث جلوگیری از حملات اینترنتی در برنامه همه دولت ها و حكومت ها قرار دارد و ما نیز امیدواریم با اجرای طرح بزرگ شبكه ملی اطلاعات یك حلقه ایمنی و امنیتی مناسب را در كشور ایجاد كنیم.

وی افزود: طبق برنامه پنجم توسعه، شبكه ملی اطلاعات تا پایان این برنامه باید در كشور راه اندازی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینكه در سال 84 تنها 8/6 میلیون مشترك تلفن همراه در كشور وجود داشت، گفت: امروز این رقم به 54 تا 56 میلیون مشترك فعال افزایش یافته و 89 میلیون سیم كارت به فروش رفته است.

به گفته تقی پور، آمارهای درآمدی ماهیانه حاكی از افزایش و روند رو به رشد استفاده مردم از تلفن همراه است.

وی اظهار داشت: امروزه تمامی سازمان ها در همه جوامع، نیاز به یك روابط عمومی پیچیده، شبكه ای، گسترده و تعاملی دارند و رمز موفقیت مدیریت روابط عمومی ها، بهره گیری از آخرین فناوری ها در حوزه ارتباطات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در سال 1996 كه نسل ارتباطات، یك نسل مشخصی بود وب 1 را داشتیم و 65 میلیون كاربر به صورت یك طرفه، وب های خواندنی را می خواندند.

تقی پور با یادآوری اینكه در سال 1996، 250 هزار سایت وجود داشت، گفت: امروزه 250 میلیون سایت با بیش از هفت میلیارد كاربر وجود دارد كه عامل اساسی این افزایش و تغییر ظهور پدیده ای به نام وب 2 یا وب تعاملی است.