نخستین جشنواره بین المللی نشریات زنان مسلمان از فردا آغاز می شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - نخستین جشنواره بین المللی 'نشریات زنان مسلمان'، فردا(یكشنبه) با حضور 'سیدمحمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل كتابخانه ملی آغاز به كار می كند.
نخستین جشنواره بین المللی نشریات زنان مسلمان از فردا آغاز می شود

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، این جشنواره قرار است با موضوع 'زن، رسانه و قدرت نرم' با حضور 50 نشریه خارجی از كشورهای مختلف و 60 نشریه داخلی برگزار شود.

بنا بر اعلام مدیر كل امور بانوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، 'تمدن نوین اسلامی و نقش زنان در ایجاد این تمدن'، 'بررسی شرایط امروز جهان اسلامی بایسته ها و اقتضائات فعالیت در حوزه نشریات مكتوب'، 'فعالیت ها و سیاست های رسانه ای امروز غرب و جهان اسلام'، 'نگاهی به سبك زندگی اسلامی و غربی'، 'بررسی آخرین تحولات جهان اسلام' و 'وضعیت نظام سرمایه داری و توان بالقوه جهان اسلام در معادلات غرب با محوریت جنبش وال استریت' عناوین كمیسیون های تخصصی این جشنواره هستند.

به گفته 'صدیقه حجازی'، در پایان این جشنواره قرار است، بیانیه ای از طرف بانوان رسانه ای جهان اسلام تهیه و قرائت شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاهی از نشریات برگزیده داخلی و خارجی و دایر كردن غرفه بیداری اسلامی به عنوان موضوع مهم در جهان، از دیگر برنامه هایی است كه برای بخش جنبی جشنواره تدارك دیده شده است.

آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه 21 دی ماه پس از نماز مغرب و عشا با حضور 'علی اكبر ولایتی' مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب و دبیر كل مجمع بیداری اسلامی در محل سازمان اسناد و كتابخانه ملی برگزار می شود.