وقتی دولت پول مترو را نمی دهد آلودگی هم هست

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تنها با همکاری دولت مشکل آلودگی هوا حل می شود
خبرگزاری ایمنا: رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که آلودگی هوا و پدیده اینورژن این روزها جان بسیاری از مردم را می گیرد اظهارداشت: وقتی دولت پول مترو را نمی دهد طبیعی است که اعتقادی به این که آلودگی در کلان شهرها نباشد،ندارد.


به گزارش ایمنا، محمد حسین مقیمی با بیان این مطلب گفت: مهم ترين و خطرناك ترين عامل جوی در آلودگی هوا پديده وارونگی هواست که به دلیل شرایط اقلیمی ایجاد می شود هر چند عوامل دیگری نیز موجب تشدید آن می شوند .
وی استفاده بی رویه وسائل نقلیه موتوری به خصوص خودروهای شخصی با نقص فنی و دودزا و تردد آنها در سطح شهر٬ مصرف سوخت های نامناسب در وسائل خانگی و صنعتی٬ توجه نکردن به تهویه در محیط های کار و مسکونی و بکارگیری وسیله های گرمایی و پخت و پز فاقد دودکش در منازل را از عوامل تشدید پدیده اینورژن دانست و تصریح کرد:این در حالی است که قانون
” برنامه های سازمان ها وقتی به درستی اجرایی می شود که بودجه مورد نیاز آنها به موقع تخصیص یابد به همین دلیل تا زمانی که دولت در کاهش آلودگی هوا همکاری نکند مشکلات مربوط به این بخش حل نخواهند شد “
معافیت ۵ ساله خودروها از انجام معاینه فنی، آلودگی بیشتر هوا در زمستان را به ارمغان آورده است و با وجود اینکه قانون مهلت پنج ساله معاینه فنی خوروهای شخصی در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تایید شده است معتقدم این مهلت باید به ۲ یا ۳ سال تقلیل یابد.
رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از رای نیاوردن معافیت ۵ ساله در صحن مجلس اضافه کرد: با توجه به تاثیر معاینه فنی خودروها در کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی تردد، لزوم معاینه فنی خودروها حداکثر تا دوسال پس از تولید ضروری است به همین دلیل امیدواریم که در هنگام رای گیری در صحن مجلس رای نیاورد.
وی عملکرد دولت در حوزه کاهش آلودگی هوا را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: دولت برای کاهش آلودگی برنامه ای نداشته و اگر هم داشته بسیار ضعیف بوده همچنین دولت نه تنها یک میلیارد دلار بودجه توسعه حمل و نقل عمومی را نپرداخته است بلکه تاکنون به هیچ کدام از تعهداتش عمل نکرده است.
مقیمی خاطر نشان کرد: وقتی دولت پول مترو کلان شهرها را ندارد طبیعی است که دولت اعتقادی به این که آلودگی نباشد، ندارد این در حالی است که روزانه جان قابل توجهی از مردم به دلیل آلودگی هوا گرفته می شود.
وی تاکید کرد : برنامه های سازمان ها وقتی به درستی اجرایی می شود که بودجه مورد نیاز آنها به موقع تخصیص یابد به همین دلیل تا زمانی که دولت در کاهش آلودگی هوا همکاری نکند مشکلات مربوط به این بخش حل نخواهند شد بنابراین تنها با همکاری دولت مشکل آلودگی هوا حل می شود