توان برخورد با برخی آلاینده‌های اصفهان را در شرایط فعلی نداریم

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان – خبرگزاری مهر: استاندار اصفهان با اشاره به آلودگی هوا در شهر اصفهان گفت: توان برخورد با برخی آلاینده‌های هوا را در شرایط فعلی نداریم و باید سمت و سویی دیگر را برای مقابله با آلودگی هوا در نظر بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ذاکر اصفهانی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به آلودگی هوای اصفهان در روزهای اخیر اظهار داشت: ما در حال حاضر به دلیل وجود برخی از آلاینده‌ها توان برخورد با آنها را نداریم اما با توجه به ظرفیتهای خوبی که در استان وجود دارد، باید صنایع خود را به سمت صنعت نوین و هایتک ببریم.

وی افزود: در روزهای اخیر که مراکز آموزشی و ادارات بر اثر آلودگی هوا تعطیل شده بود، مردم همکاری خوبی با مسئولان استان داشتند و خیابانهای خلوت و بدون ترافیک بیانگر همکاری متقابل مردم با مسئولان استان بوده است.

استاندار اصفهان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آغاز ثبت‌نام از نامزدهای نمایندگی نهمین مجلس شورای اسلامی در کشور و استان اصفهان، باید شرایط برای حضور حداکثری مردم به پای صندوق‌های رای و مشارکت آن‌ها مهیا باشد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و شهرداریها نیز در امر تبلیغات نباید وارد شده به همین دلیل بی‌طرفی کامل خود را اعلام کنند.

3.5 درصد در مصرف برق در اصفهان صرفه جویی شده است

ذاکر اصفهانی در ادامه با اشاره به نتایج طرح هدفمند شدن یارانه‌ها در طول یک سال گذشته اظهار داشت: استان اصفهان در زمینه مصرف برق قبل از اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها با رشد هفت درصدی در هر سال روبه‌رو بوده که بعد از اجرای این طرح با حضور 35هزار مشترک جدید حدود 3.5 درصد کاهش مصرف برق را در این یک سال داشته‌ایم.

وی در زمینه مصرف بنزین در این استان سخن گفت و ادامه داد: با احتساب رشد 5.7 درصد مصرف‌کنندگان در طول یک سال گذشته از متوسط مصرف روزانه پنج میلیون لیتر بنزین در گذشته بعد از هدفمند شدن این رقم به 4.2 میلیون لیتر رسیده است.

استاندار اصفهان از تعداد جایگاه‌های گاز سی ان جی استان خبر داد و گفت: از تعداد 87 جایگاه سی ان جی در گذشته این رقم بعد از برنامه هدفمند شدن یارانه‌ها به 135 جایگاه در استان اصفهان رسیده است.

وی از مصرف آب و آرد استفاده شده در نان نیز سخن گفت و تصریح کرد: در حوزه آب آشامیدنی، استان اصفهان در این یک سال اخیر با احتساب 35 هزار مشترک جدید 6.7 درصد کاهش و در حوزه استفاده از آرد برای نان نیز حدود 32 درصد کاهش داشته است.

ذاکر اصفهانی با اشاره به بودجه عمرانی و ملی استان اصفهان در سال جاری گفت: تا پایان آذر ماه سال جاری بودجه عمرانی استان 588 میلیارد تومان رسیده که رشد 94 درصدی را نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد.

669 مصوبه از سفرهای هیئت دولت به استان اصفهان اجرا شده است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن ارائه گزارشی از سفرهای سه‌گانه هیئت دولت بیان داشت: با توجه به این سفرهای سه‌گانه، تعداد تمام مصوبات ما تا پایان آذرماه سال جاری 772 مصوبه، تعداد مصوبات اجرایی آن 669 مصوبه بوده که 87 درصد آن مصوبات انجام شده و 70 درصد نیز میانگین پیشرفت فیزیکی آن‌ها داشته است.

استاندار اصفهان با اشاره به تعداد مصوبات در سفر نخست هیئت دولت به استان بیان داشت: در زمینه سفر نخست تا پایان آذرماه سال جاری 261 مصوبه بوده که 253 آن اجرایی شده است.

وی ادامه داد: درصد مصوبات اجرایی سفر نخست 97 بوده که 89 درصد میانگین پیشرفت فیزیکی آن مصوبات بوده است.

ذاکر اصفهانی در مورد مصوبات سفر دوم هیئت دولت به اصفهان افزود: در این سفر نیز تعداد 323 مصوبه بوده که عدد 278 نیز تعداد مصوبات اجرا شده را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: درصد مصوبات اجرایی سفر دوم سال 86 است که در این زمینه نیز 70 درصد میانگین پیشرفت فیزیکی داشتیم.

استاندار اصفهان از مصوبات سومین سفر هیئت دولت به استان سخن گفت و اضافه کرد: در سفر سوم نیز تعداد 188 مصوبه بوده که تعداد 108 مصوبه اجرایی شده و 50 درصد میانگین پیشرفت فیزیکی داشته است.