هفدهمین نمایشگاه اتوكام با هدف توسعه بخش فناوری اطلاعات اصفهان برگزار می شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- نمایشگاه اتوكام اصفهان هر ساله نزدیك به یكصد شركت فعال در حوزه رایانه و فناوری اطلاعات را در محل نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان جمع می‌كند تا بعنوان یكی از تخصصی ترین نمایشگاههای كشور مطرح باشد.
هفدهمین نمایشگاه اتوكام با هدف توسعه بخش فناوری اطلاعات اصفهان برگزار می شود

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این نمایشگاه جولانگاهی برای معرفی جدیدترین محصولات و فناوری ها، تعامل بین فعالان صنفی، اطلاع رسانی به مردم و مسوولان، فرهنگ‌سازی و كمك به مشتریان برای انتخاب محصول مطابق با نیاز و فناوری های نوین است.

اولین نمایشگاه اتوكام سال‌ 74 توسط انجمن شركت‌های انفورماتیك استان اصفهان برگزار شد كه از آن زمان تاكنون به صورت مستمر و سالیانه در حال برگزاری است.

هم اكنون متولی این نمایشگاه، سازمان نظام صنفی استان اصفهان است كه با همكاری شركت نمایشگاههای بین المللی اصفهان این نمایشگاه را برگزار می‌كند.

بر اساس یك نظرسنجی صورت گرفته توسط یكی از شركتهای عضو نظام صنفی رایانه ای اصفهان، بیش از 70 درصد مردم از ساعات بازدید نمایشگاه و حدود 95 درصد از كیفیت نمایشگاه اتوكام اصفهان رضایت دارند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان نمایشگاه اتوكام را پس از نمایشگاه الكامپ تهران كیفی ترین و تخصصی ترین نمایشگاه كشور در حوزه رایانه می داند.

به گفته 'كاظم آیت اللهی'، بخش تجاری نمایشگاه با ارایه خدمات و نمایش محصولات به وظیفه اصلی خود می پردازد و در بعد صنفی با برگزاری سمینارها و میزگردهای خبری، چالش های مربوط به رسته های مختلف صنف مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینكه این نمایشگاه طبق تجربه سالهای گذشته مورد استقبال زیاد عموم قرار می گیرد افزود: توجه به خدمات الكترونیك و حركت به سمت فناوری های نوین توسط دولت و ارایه آن در این نمایشگاه، نقش مثبتی در روند بهتر برگزاری شدن اتوكام خواهد داشت.

مسوول برگزاری هفدهمین نمایشگاه كامپیوتر و اتوماسیون اداری نیز روز دوشنبه به ایرنا گفت: این نمایشگاه با هدف فرهنگ سازی و آشنایی مردم با حوزه فناوری اطلاعات برگزار می شود.

'مجید كرباسچی' افزود: بسیاری از مشكلات اجتماعی از قبیل آلودگی و تردد خودروها در شهر از طریق این حوزه برطرف می شود.

وی گفت: حوزه های دیگر نظیر پزشكی، هنری و مسائل امنیتی نیز در بستر فناوری اطلاعات حركت می كند.

وی تاكید كرد: باید فرهنگ فناوری اطلاعات را در شهر اصفهان رونق دهیم و قشر نوجوان و مسن را با این حوزه آشنا كنیم.

مسوول برگزاری هفدهمین نمایشگاه كامپیوتر و اتوماسیون اداری با اشاره به اینكه برخی از شركتهای بزرگ فناوری اطلاعات در این دوره از نمایشگاه حضور ندارند، بیان كرد: به علت نزدیكی زمان برگزاری نمایشگاه الكامپ در شهر تهران و دیگر شهرستانها این شركت ها در نمایشگاه اصفهان ثبت نام نكردند.

به گفته وی، شركت هایی كه در این دوره از نمایشگاه شركت كردند محصولات خود را با كیفیت بهتری ارایه می كنند.

وی افزود: همچنین شركت هایی كه در زمینه مشاوره و نظارت در حوزه فناوری اطلاعات موفق هستند، برای حضور در نمایشگاه ثبت نام كرده اند.

مسوول برگزاری هفدهمین نمایشگاه كامپیوتر اصفهان اظهار داشت: سازمانهای دولتی باید نقش پررنگی در این گونه از نمایشگاهها داشته باشند تا مردم از طریق آشنایی با خدمات آنها به آسایش و آرامش دست پیدا كنند.

كرباسچی با اشاره به رایزنی هایی كه از طریق استانداری اصفهان برای حضور دستگاههای دولتی در نمایشگاه رایانه صورت گرفت تصریح كرد: با این وجود بسیاری از سازمانهای خدماتی مانند آب، ‌برق، بانكها و پلیس در این نمایشگاه ثبت نام نكردند.

به گفته وی از بخش دولتی شهرداری، سازمان همیاری ها، ثبت احوال، سازمان مسكن و شهرسازی و سازمان فنی و حرفه ای در نمایشگاه امسال حضور دارند.

وی با اشاره به نوآوری های ارایه شده در نمایشگاه اظهار داشت: سیستم ثبت نام (رجیستریشن) به تازگی تعبیه شده است و اطلاعات مربوط به بازدید كنندگان را ثبت می كند.

وی افزود:‌ با این سیستم می توان اطلاعات كلی بازدید كنندگان را تحلیل كرد تا مشخص شود چه قشری از جامعه حضور بیشتری در این نمایشگاه دارند و بتوان برای توسعه بهتر نمایشگاه در سال های آینده برنامه ریزی كرد.

به گفته كرباسچی، فضای فیزیكی نمایشگاه پاسخگوی تمام نیازهای آن نیست و دیگر شهرها با اینكه از نظر تخصصی از نمایشگاه اصفهان الگو برداری می كنند، از نظر فضا با مشكل مواجه نیستند.

مسوول برگزاری نمایشگاه كامپیوتر اصفهان اظهار امیدواری كرد:‌ دولت در فرهنگ سازی و توسعه فناوری اطلاعات در تمام حوزه های علمی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نقش موثری داشته باشد و اهمیت بیشتری برای حضور در نمایشگاه قایل شود.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ در سالهای گذشته نمایشگاه با ضعف در هماهنگی و حضور كمتر شركت ها و سازمانها برگزار می شد.

'همایون یزدان پناه' افزود: نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان با هماهنگی بیشتر و حضور تخصصی تر شرایط بهتری را نسبت به گذشته برای برگزاری نمایشگاه اتوكام ایجاد كرده است.

یزدان پناه با اشاره به هدف برگزاری این گونه از نمایشگاهها گفت: ارایه قابلیت ها و نمایش آخرین دستاورد های شركت های داخلی و خارجی تاثیر بسیاری در توسعه فناوری اطلاعات درشهر اصفهان دارد.

وی پیشنهاد كرد: برای بالا بردن كیفیت برگزاری این نمایشگاه بهتر است ساعت های بازدید از نمایشگاه برای سازمانها و افراد عادی جدا شود تا سازمانها با مشكلاتی نظیر عدم پاسخگویی به علت تراكم بازدیدكننده مواجه نشوند.

یزدان پناه با اشاره به اینكه هم اكنون در عصر ارتباطات به سر می بریم، افزود:‌ اینترنت پر سرعت نقش بسزایی در بالا رفتن كیفیت نمایشگاه دارد و با وجودیكه در دوره های قبل نمایشگاه با این مشكل مواجه بودیم هم اكنون این مشكل تا حدودی رفع شده است.

وی عدم فضای مناسب و كافی نمایشگاه و ایجاد تراكم در سالن های نمایشگاه را از نقاط ضعف و در نتیجه دلیل كاهش كیفیت برگزاری نمایشگاه دانست.

یزدان پناه گفت: بهتر است برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه، تبلیغات مناسب و اطلاع رسانی بهتری انجام شود به گونه ای كه جزییات شركت ها و محصولات آنها اعلام شود.

به گفته وی، عدم حضور برخی از شركت های بزرگ در این نمایشگاه به دلیل ضعف در هماهنگی برگزاری نمایشگاه الكامپ با نمایشگاه اتوكام اصفهان و نزدیكی زمان برگزاری آنهاست.

مدیرعامل شركت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز تبدیل شدن عنوان این نمایشگاه به برند 'اتوكام' در ذهن متخصصان و كارشناسان امر را دلیلی بر استمرار حركت ها و اثرگذاری این نمایشگاه دانست.

'رسول محققیان' اظهار امیدواری كرد: نمایشگاه اتوكام در این دوره نیز جایگاه خود را حفظ كرده و ارتقاء بخشد و علاوه بر جلب رضایت افراد، اهداف و انگیزه های مشاركت كنندگان و بازدیدكنندگان از حضور در این نمایشگاه را پاسخ دهد.

محققیان با اشاره به اینكه این نمایشگاه هرساله با استقبال فراوان بازدیدكنندگان متخصص، خانواده ها، دانش آموزان و دانشجویان روبرو می شود تاكید كرد: جنبه های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی این نمایشگاه بسیار امیدوار كننده است.

به گفته وی در هفدهمین نمایشگاه اتوكام اصفهان بیش از 90 شركت در زمینه های نرم افزار، سخت افزار، شبكه، اینترنت و آموزش در سه سالن نمایشگاهی شامل هفت هزار و 500 مترمربع به ارایه آخرین خدمات و محصولات خود می پردازند.

محققیان، تفاوت این نمایشگاه با دوره گذشته را افزایش فضای آن به سه سالن عنوان كرد و افزود: همزمان با این نمایشگاه پنج سمینار تخصصی و سه میزگرد خبری با حضور كارشناسان و مسؤولان امر و با هدف ارتقای سطح كیفی و علمی نمایشگاه نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا سمینارهای تخصصی نمایشگاه اتوكام اصفهان هر روز از ساعت 18 الی 20 و میزگردهای خبری در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه از ساعت 16 الی 18 برگزار خواهد شد.

عناوین سمینارها به ترتیب برگزاری ERP، مزیت ها و چالش ها ، مدیریت استراتژیك با رویكرد استفاده از مدل اقیانوس آبی در شركتهای ICT ، سیر تكاملی شبكه های تلفن همراه ، شاخص های موفقیت مدیران IT و سازمان های الكترونیكی آینده بر مبنای Cloud است.

همچنین عناوین میزگردهای خبری شامل اهداف و برنامه های سازمان نظام صنفی رایانه ای، بررسی وضعیت ICT در استان اصفهان و بررسی برنامه توسعه پنج ساله و تطابق آن با بخش خصوصی است.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی كامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان از پنجم تا 9 دیماه سالجاری و از ساعت 15 تا 22 در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان واقع در پل تاریخی 'شهرستان' برگزار می شود.