رییس قوه قضاییه خواستار یاری دستگاه ها برای پیشگیری از وقوع جرم شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - رییس قوه قضاییه روز دوشنبه در پیامی به نخستین همایش ملی آمار جنایی در تهران، خواستار همكاری دستگاه های مسوول با این قوه برای پیشگیری از وقوع جرم شد.
رییس قوه قضاییه خواستار یاری دستگاه ها برای پیشگیری از وقوع جرم شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، آیت الله 'صادق آملی لاریجانی ' در این پیام كه در مجتمع دشت بهشت تهران محل برگزاری این همایش قرائت شد، افزود: هریك از دستگاه های مسوول می توانند به وظیفه خطیر خود در یاری رساندن به قوه قضاییه در پیشگیری از جرم به طور جدی و شایسته عمل كنند.

وی ادامه داد: دستگاه های مسوول برای آشنایی با حیطه كار خود در امر پیشگیری از جرم و تعامل سازنده با سایر دستگاه های اجرایی باید در تعریف و ترسیم سیمای جنایی كشور مشاركت كنند.

رییس قوه قضاییه به تاسیس معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در این مجموعه اشاره كرد و افزود: اهمیت تاسیس چنین معاونتی هنگامی مورد توجه قرار می گیرد كه میان تدابیر اتخاذ شده از سوی دستگاه های اجرایی مسوول، ناهماهنگی ها و گاهی تداخل و تزاحم به چشم می خورد.

آیت الله لاریجانی خاطرنشان كرد برای رفع این چالش ها، ایجاد همگرایی و هم افزایی بین همه دستگاه های اجرایی و رسیدن به جامعه اسلامی عاری از فساد و تباهی، نخست باید نگاه مشتركی راجع به مفهوم و مصادیق رویدادها و پدیده های جنایی و گستره فراگیری و گوناگونی آنها در كشور به دست آید.

وی افزود: پیش نیاز تحقق چنین امری، گردآوری، پردازش، تحلیل و ارزیابی هماهنگ و نه لزوما یكسان از اطلاعات راجع به این رویدادها و پدیده ها است كه در یك نگاه ساده از آن ها به آمار جنایی، تعبیر می شود و چنانچه به نقطه مطلوب برسد، سیمای جنایی كشور را به نمایش می گذارد.

همایش یكروزه ملی آمار جنایی صبح و عصر امروز - دوشنبه - در مجتمع دشت بهشت تهران برگزار می شود.