دستگیری سارقان کتاب‌های خطی ۲۰۰ ساله

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: دو برادر که چند نسخه کتاب خطی نفیس ۲۰۰ ساله را از منزل یکی از شهروندان سرقت کرده بودند توسط کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.
خبرگزاری فارس: دستگیری سارقان کتاب‌های خطی ۲۰۰ ساله

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌‌رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ حسین حسین‌زاده اظهار داشت: در پی دادخواهی شهروندی مبنی بر سرقت منزل وی در یکی از مناطق اصفهان و ربوده شدن تعدادی کتاب خطی با قدمت ۱۵۰ تا ۲۰۰سال خبر داد و موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پایگاه غرب این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: اکیپی مجرب از کارآگاهان مبارزه با سرقت مأمور رسیدگی به پرونده تشکیل شد و با بررسی شواهد و آثار به جا مانده از سارقان، سرنخ‌هایی به دست آوردند که آنها را به سارقان نزدیک کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: مأموران با بکارگیری اقدامات خاص پلیسی یکی از سارقان به نام «ساسان – ق» که از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار منزل بود، را شناسایی و در عملیاتی ویژه دستگیر کردند.
وی در ادامه با بیان اینکه در تحقیقات اولیه متهم به انجام سرقت با همدستی برادرش اقرار کرد، گفت: همدست وی نیز در یکی از استان‌های جنوبی کشور دستگیر و به اصفهان انتقال داده شده است.
حسین‌زاده اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان اموال مسروقه شامل تعدادی کتاب خطی و بخشی از طلا و وجوه نقد سرقتی به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه اموال مسروقه کشف شده پس از طی مراحل قانونی تحویل مال‌باخته شد، بیان داشت: متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.