مدیران از مصاحبه های انتخاباتی بپرهیزند/ بیت المال نباید در اختیار کاندیدا قرار گیرد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

قصد محدود کردن رسانه ها را نداریم
خبرگزاری ایمنا: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان مراقبت از اموال بیت المال و جلوگیری از در اختیار گذاشتن آنها به نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها را یادآور شد و تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید از مصاحبه های انتخاباتی پرهیز نمایند.

به گزارش ایمنا محمد مهدی اسماعیلی شامگاه شنبه در جلسه شورای ادارای استان اصفهان به ارتقای کیفیت عزاداری ها در دهه اول محرم ماه اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه امسال شاهد کاهش چشمگیر خرافات در بین مردم و مراسمات عزاداری بودیم.
وی با اشاره به روشنگری های مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: بالا رفتن کیفیت عزاداری های مردم چیزی جر نتیجه کار مفید مدیران در بخش های مختلف به خصوص مدیریت استان در حوزه فرهنگی و امنیتی نیست.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان ضمن تقدیر از مردم به دلیل حضور با شکوه در مناسبت ها و عزاداری های ماه محرم، تصریح کرد: اصفهان پرچمدار برنامه های فرهنگی در کشور است و دست اندرکاران فرهنگی استان توانستند در عزاداری های محرم ماه مفید عمل کنند.
*۹ دی تابلوی بصیرت مردم است
اسماعیلی در ادامه به حماسه ۹ دی اشاره کرد و گفت: اصفهان این حماسه عظیم را یک روز زودتر از سایر استان ها یعنی در ۸ دی ماه خلق و برگ زرینی را به کتاب قطور افتخارات خود اضافه کرد.
وی با بیان این که برنامه های بسیار خوبی در راستای گرامیداشت این روز حماسی پیش بینی شده است، گفت: این کار یک کار مردمی است و به همین دلیل ستادهای مردمی عظیمی برای تکریم این روز حماسی تشکیل شده است.
اسماعیلی تاکید کرد: شعارهای مردم در ۹ دی به عنوان تابلوی بصیرت جامعه شیعی و پویای ایرانی باید همیشه و در همه ایام مطرح شود.
وی یادآور شد: دستگاه های اجرایی باید به سهم خود در گرامیداشت حماسه روز ۹ دی حضور داشته باشند.
اسماعیلی در ادامه به مشارکت دستگاه های اجرایی و مدیریت فرهنگی استان در خصوص بودجه فرهنگی سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: دفترچه‌ای به نام اعتبارات استان به تصویب معاونت برنامه‌ریزی استان رسیده که بر اساس آن، اعتبارات موجود در حوزه فرهنگی شهرستان‌ها در خود آن محل و بر طبق اولویت آن شهرستان اختصاص خواهد یافت.
*دستگاه های اجرایی و شهرداری ها به کمک ستاد انتخابات بیایند
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شده است، عنوان کرد: این پروسه ثبت نامی هفت روز به طول انجامیده و ۹ دی ماه به کار خود خاتمه خواهد داد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان از تشکیل هیئت های اجرایی در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: مراجع چهارگانه کار بررسی صلاحیت نامزدها را انجام و موضوع طبق نظر مراجع ذیرربط قانونی پیش خواهد رفت.
اسماعیلی اظهار امیدواری کرد نهمین مجلس شورای اسلامی، مجلسی قوی تر و با پشتوانه بیشتر حضور مردم باشد.
وی سیاسیت اصلی ستاد انتخابات استان را برگزاری انتخابات طبق قانون و تلاش جهت حضور حداکثری مردم عنوان کرد و اذعان داشت: خواهشمندیم دستگاه های اجرایی و شهرداری ها در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون انتخابات و به منظور تعامل و در اختیار گذاشتن نیروی انسانی به هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت همکاری لازم را داشته باشند.
اسماعیلی مراقبت از اموال بیت المال و جلوگیری از در اختیار گذاشتن آنها به نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها را یادآور شد و تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید از مصاحبه های انتخاباتی پرهیز نمایند.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات تصریح کرد: دستگاه ها باید مراقبت کنند تا با برخی اقدامات ناسنجیده التهاباتی را به جامعه وارد نکرده و نارضایتی مردم را به دنبال نداشته باشند.
اسماعیلی ضمن تاکید بر عدم ارائه آمارهای انتخاباتی گفت: این کار تنها باید از طریق مراجع رسمی صورت پذیرد.
*قصد محدود کردن رسانه ها را نداریم
وی از همچنین از مطبوعات و خبرگزاری ها به دلیل همکاری مفید و موثرشان با ستاد انتخابات استان تشکر و اظهار امیدواری کرد که رسانه ها از درج اخبار التهاب آفرین و منفی که احساس یاس را در بین مردم بیشتر می کند جلوگیری نمایند.
اسماعیلی با بیان این که قصد محدود کردن رسانه ها را نداریم، تاکید کرد: رسانه ها باید تلاش کنند تا فضای انتخابات، فضای پرشور و سراسر امیدی باشد.
معاون سیاسی امنتی استاندار اصفهان با بیان این که نظارت بر بازارها باید بیشتر شود، گفت: در این زمان نیز دستگاه‌های اقتصادی باید برای جلوگیری از عدم رضایت مردم، نظارت خود را بر قیمت‌ها بیشتر کنند.
اسماعیلی در خاتمه همچنین از برپایی همایشی با عنوان امنیت ملی و انتخابات در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: به گفته مقام معظم رهبری، انتخابات باید به موضوع امنیت ملی کمک کرده و شاخص های آن را در بین مردم افزایش دهد.