آلودگی به تدریج با اصفهان خداحافظی می کند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تعطیلات اخیر در کاهش آلودگی هوا موثر بود
خبرگزاری ایمنا: مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان این که از عصر امروز جبهه ناپایداری وارد استان اصفهان می شود، گفت: به تدریج در هفته جاری شاهد کاهش آلایندگی ها در اصفهان خواهیم بود.

منصور شیشه فروش در گفتگو با خبرنگار ایمنا به برگزاری جلسه مدیریت بحران استان و کارگروه کاهش آلودگی هوا طی روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه اقداماتی که هفته گذشته در راستای کاهش اثرات آلودگی هوا صورت گرفت موفقیت آمیز بوده است.
وی افزوده شدن رینگ سوم به محدوده ترافیکی زوج و فرد را مفید و موثر اعلام کرد و بیان داشت: تعطیلی کوره های آجرپزی و استفاده از سوخت گاز به جای مازوت توسط نیروگاه ها نیز توانست تا حد بسیاری آلودگی هوا را طی هفته گذشته در اصفهان کاهش دهد.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در ادامه خاطرنشان ساخت: تعطیلات باعث شد خودروهای کمتری در خیابان ها تردد و حتی بسیاری از مردم اقدام به مسافرت و خروج از شهر نمایند.
شیشه فروش با اشاره به وضعیت جوی اصفهان گفت: بنابر پیش بینی اداه کل هواشناسی از روز گذشته شاهد وزش باد در لایه های بالای جو بوده و این وضعیت تا بعدازظهر امروز به طول می انجامد.
وی با بیان این که از عصر امروز جبهه ناپایداری وارد استان اصفهان می شود، اعلام کرد: به تدریج در هفته جاری شاهد کاهش آلایندگی ها در اصفهان خواهیم بود.
شیشه فروش اضافه کرد: اداره کل هواشناسی هر شب یک رادیو سوند را به ارتفاعات ارسال و اطلاعات مربوط به جو بالا همچون دما، فشار و رطوبت را اخذ و مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تاکید و توجه به کوره‌‌پز خانه‌ها، نظارت بیشتر محیط زیست بر‌روی صنایع ومعادن، استفاده بیشتر نیروگاه ها از سوخت گاز به جای مازوت، دنبال کردن طرح جامع کاهش آلودگی با قوت و برگزاری مستمر جلسات آن، حضور ویژه پلیس راهور در طرح زوج و فرد و برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و تک سرنشین همراه با اضافه کردن نیرو را از مصوبات جلسه دیروز مدیریت بحران استان عنوان کرد.
شیشه فروش بیان داشت: جلسات کارگروه کاهش آلوگی هوا هر سه روز یک بار در اصفهان تشکیل و در صورت بروز شرایط اضطرار، همان لحظه تشکیل می گردد.
وی در خاتمه با اعلام این که مهلت تمدید بیمه کشاورزان تا روز گذشته بود، افزود: براساس تمهیدات صورت گرفته، مصوب شده است این مهلت زمانی تا ۱۵ دی ماه تمدید و صندوق بیمه کشاورزی، کشت کشاورزان را در مقابل حوادث مختلف بیمه نمایند. ۵۹/