165 دستگاه وسیله نقلیه مسروقه در اصفهان كشف شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از كشف 165 دستگاه وسیله نقلیه مسروقه شامل خودرو و موتور سیكلت خبر داد .
165 دستگاه وسیله نقلیه مسروقه در اصفهان كشف شد

به گزارش روزجمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ،سرهنگ 'حسین حسین زاده' گفت: در پی افزایش وقوع سرقت خودرو در سطح استان و به منظور ایجاد ناامنی در بین سارقان حرفه ای و كشف خودروهای مسروقه درماه گذشته دو مرحله طرح مبارزه با سرقت وسایل نقلیه با بكار گیری كلیه امكانات و نیروهای موجود به مدت پنج روز به اجرا گذاشته شد .

وی ضمن تقدیر از فرمانده انتظامی كلانشهر اصفهان افزود:در این طرح ها كه با همكاری پلیس آگاهی و فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان به مرحله اجرا درآمد تعداد 65 دستگاه خودرو و 100دستگاه موتورسیكلت مسروقه شهروندان كشف و ضبط شد .

وی با بیان اینكه در این طرح ها تعداد 13 نفر از سارقان حرفه ای و سابقه دار دستگیر شدند افزود: متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

این مقام مسئول انتظامی استان اصفهان تصریح كرد: افزایش تعداد خودرو در كشور و استفاده از خودروهای سرقتی به منظور ارتكاب سایر جرایم ،سهل انگاری مالباختگان ،وجود لوازم ، وجوه نقد و وسایل تحریك كننده در خودروها، عدم استفاده شهروندان از پاركینگ و محل های پارك امن خودرو و پایین بودن ضریب ایمنی خودرو ها باعث شده كه سارقان مبادرت به سرقت خودرو كنند.

** 300 فقره سرقت در یك ماه گذشته در اصفهان كشف شد

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان همچنین گفت: در یك ماه گذشته ماموران پلیس آگاهی استان اصفهان در راستای اجرای طرح های متعدد مبارزه با سرقت، 10سارق حرفه ایی را دستگیر و نزدیك به 300فقره سرقت را كشف كردند.

سرهنگ حسین زاده افزود: در ماه گذشته در راستای تامین و ارتقای امنیت اجتماعی و روانی برای شهروندان اصفهانی طرح های متعددی در جهت مبارزه با سرقت های گوناگون در سطح استان به اجرا گذاشته شد .

وی اظهارداشت: در این رابطه ماموران پلیس آگاهی استان 10سارق حرفه ایی و سابقه دار به نام های 'منوچهر _ غ '، 'محمدرضا _ ك ' ، عماد _ ح ' ، ' علیرضا _ ب ' ، حسین _ م ' ، 'فردین _ ه ' ، 'ایوب _ الف'،حسین _ ح ' ، ' حامد _ ش ' و 'داریوش _ ف ' را شناسایی و دستگیر كردند .

وی تصریح كرد : در تحقیقات اولیه از این متهمان آنان در مجموع به 294 فقره انواع سرقت شامل سرقت منزل ، مغازه ،كیف قاپی ، داخل خودرو و قطعات خودرو اقرار كردند.

رییس پلیس آگاهی استان با اشاره به موفقیت آمیز بودن این طرح ها گفت : با هماهنگی مقام قضایی از مخفیگاه های این سارقان بازرسی به عمل آمد كه در نتیجه مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه كشف و پس از مراحل قانونی تحویل مالباختگان شد .

سرهنگ 'حسین زاده ' با بیان اینكه اجرای اینگونه طرح ها در استان تعطیل بردار نیست و به صورت مستمر اجرا و عرصه را برای سارقان و افراد خاطی تنگ خواهد كرد خاطرنشان كرد : متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.