سامانه آلودگی هوا و سلامت راه اندازی می شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از راه اندازی سامانه آلودگی هوا و سلامت در كشور قبل از پایان سال جاری خبر داد.
سامانه آلودگی هوا و سلامت راه اندازی می شود

'كاظم ندافی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: راه اندازی سامانه آلودگی هوا و سلامت، در حال حاضر مراحل آزمایشی خود را می گذراند.

وی ادامه داد: در این سامانه، اطلاعات روزانه آلودگی هوا برای مردم قابل مشاهده است و در همه شهرهای دارای دستگاه سنجش آلودگی هوا، مردم می توانند از اطلاعات مربوط به آلودگی هوا مطلع شوند و پیام های سلامتی متناسب با وضعیت هوا را از این سامانه دریافت كنند.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد برنامه جامع كاهش آلودگی هوا در كلانشهرها در دولت مطرح شده است و مصوبات آن همه عوامل تاثیرگذار در آلودگی هوا از جمله اصلاح كیفیت سوخت، ارتقای سیستم خودروها، گسترش حمل و نقل عمومی، توسعه فضای سبز و آموزش همگانی را در برمی گیرد.

ندافی تاكید كرد برنامه جامع كاهش آلودگی هوا به زودی ابلاغ خواهد شد و سازمان های مختلف موظف هستند كه براساس این برنامه عمل كنند.

وی گفت: با اینكه هنوز این ابلاغیه به دست وزارت بهداشت نرسیده، راه اندازی سامانه آلودگی هوا و سلامت آغاز شده است و امیدواریم به زودی این سامانه رونمایی شود و در اختیار مردم قرار گیرد.