افزایش قیمت گاز مرغداری‌های گوشتی خلاف است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان گفت: با توجه بودجه مصوب سال 90 در زمینه افزایش 20 درصدی حامل‌های انرژِی قیمت 100 تومان هر متر مکعب برای مرغداری‌های گوشتی بر خلاف این بودجه است.
خبرگزاری فارس: افزایش قیمت گاز مرغداری‌های گوشتی خلاف است

بهرام پاکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به فصل سرما و استفاده از سوخت در مرغداری‌ها بیان داشت: در فصل زمستان ما مصرف گازوئیل مورد مصرفمان بیشتر شده است و هیچ نوع کمکی به ما نشده و فقط در حد شعار بوده است.
وی ادامه داد: یک بحث بهینه‌سازی مطرح بوده که هزینه سوخت کاهش پیدا کند، این امر مسئله آسانی نیست که یک شب به وقوع بپیوندد و در حال حاضر یک سری از مرغداری‌ها معرفی شدند تا اینکه وام بگیرند که به اسم بهره چهار درصدی است که در عمل همان 14 درصد بهره را دارد.
دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان افزود: دولت در هدفمند سازی یارانه‌ها به جای اینکه در ابتدا بسترسازی‌ها را آماده کرده باشد و حمایت لازم را جهت کمک به تولیدکنندگان انجام دهد قیمت‌ها را یک‌دفعه بالا برده است.
وی با اشاره به واردات مرغ به کشور اظهار داشت: ابن نکته را باید متذکر شوم که مرغ‌هایی که از برزیل وارد کشور می‌شود در حالی است که آن کشور به تولیدکنندگان خود یارانه پرداخت می‌کند.
پاکزاد در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه آیا واردات مرغ به کشور هنوز ادامه دارد، اضافه کرد: طبق صحبت مسئولان کشور، در حال حاضر واردات مرغ به کشور وجود ندارد اما هنوز در بازار عرضه می‌شود.
وی گفت: صنعت مرغداری بعد از صنعت نفت که به خودکفایی رسیدیم و توان صادرات داریم باید به صورتی حمایت شود که بحث اشتغال و ارزش افزوده آن حل شود.
دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان تاکید کرد: مسئولان باید برای حل مشکلات مرغداری‌ها از خود دست‌اندرکاران این بخش مشاوره بگیرند.
وی با اشاره به مشکل سوخت در مرغداری‌ها گفت: سوخت به جای اینکه به صورت یکجا به ابن واحدها تحویل داده شود به صورت خرد داده می‌شود.
پاکزاد ادامه داد: هر شهرستانی سهمیه سوخت دارد که با مراجعه به مراکز مربوطه سوخت خود را دریافت می‌کنند که البته هزینه حمل و نقل و انتقال این سوخت‌ها بالا است.
وی بیان داشت: در زمینه واحدهایی که گازسوز هستند سال گذشته بعد از اجرای هدفمند شدن یارانه‌ها، مرغداری‌های گوشتی هر متر مکعب گاز را 60 تومان پرداخت می‌کردند اما بعد از عید هزینه هر مقدار متر مکعب گاز در مرغداری‌های گوشتی 100 تومان شد که این اقدام برخلاف بودجه سال 90 است.
دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان ادامه داد: بودجه مصوب سال 90 به دولت اجازه داده بود که اگر دولت بر روی حامل‌های انرژی مبلغی را اضافه کند بیش از 20 درصد نباید بالا ببرد اما دولت بیش از این مقدار افزایش قیمت داد.