تعرض مجرمین معتاد به سالمندان در اصفهان/ افراد کهنسال را در خانه تنها نگذارید

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

جوانان خطر شرکت های هرمی را جدی بگیرند
خبرگزاری ایمنا: رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از تعرض به افراد سالمند در شهر اصفهان و چندین شهرستان دیگر توسط مجرمین معتاد خبر داد و گفت: متاسفانه در این راستا شاهد وقوع چندین فقره قتل بوده ایم.

به گزارش ایمنا، سرهنگ حسین حسین زاده امروز در جمع خبرنگاران به انهدام باندهای متعددی از مجرمین حرفه ای و سابقه دار طی ۸ ماه گذشته توسط ماموران آگاهی اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: فرار این افراد باعث جسارت بیشتر و تشکیل باندهای بعدی و کاهش اعتماد مردم به اقدامات پلیس بود لذا شناسایی ودستگیری متهمین فراری و محکومین غائب درصدر فعالیت های پلیس آگاهی قرار گرفت.

* ۳۴متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند
وی با بیان این که هفدهم آذرماه سال جاری، ۱۹ تیم چهارنفره از کارآگاهان پلیس آگاهی با هدف مبارزه با متهمین تحت تعقیب، عملیات خود را آغاز نمودند، گفت: ماموران ما توانستند با استفاده از اصل غافلگیری و اشراف اطلاعاتی، ۳۴ نفر از این متهمین را شناسایی و دستگیر نمایند.
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این که ۳۴ متهم دستگیر شده بین ۲ تا ۱۰ فقره سابقه کیفری دارند، بیان داشت: حمل سلاح های سرد و گرم، ۴۰۰ گرم هرویین فشرده و ده ها فقره جرم دیگر از این افراد کشف شده است.
حسین زاده گفت: پلیس آگاهی در نظردارد تا پایان سال جاری، تمامی متهمین فراری و بخش ویژه ای از محکومین غائب در سراسر استان را شناسایی، دستگیر و به مقامات قضایی برای اعمال مجازات و محاکمه معرفی نماید.
وی اضافه کرد: بیشتر متهمین متواری دستگیر شده، سارقان موتورسیکلت، منزل، مغازه و نیز سارقان کیف قاپ، مسلح و آدم ربا بوده اند.
حسین زاده یکی از متهمین دستگیر شده را اهل کرمانشاه معرفی کرد که با وجود هفت سال حبس متواری در اصفهان مخفی و در حین این عملیات به اتهام سرقت مسلحانه دستگیر گردید.

*۸ سارق حرفه ای با ۱۹۹ فقره سرقت به دام پلیس افتادند
وی در ادامه با بیان این که طی سه هفته گذشته کاراگاهان پلیس آگاهی با انجام شش عملیات انتظامی موفق به دستگیری هشت نفر از سارقان حرفه ای و فعال سابقه دار در سطح استان شدند، افزود: در بازجویی های پلیسی از این افراد، ۱۹۹ فقره سرقت از انواع مختلف کشف شده است.
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان به ادامه دار شدن مشکل شرکت های هرمی اشاره کرد و گفت: انهدام ۱۷ دفتر عضو گیری شرکت های هرمی ظرف ۸ ماه گذشته و دستگیری ۴۵۸ نفر از اعضاء و فعالین و سرشاخه های این شرکت ها از اقدامات ویژه اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان است.
حسین زاده عمده افراد متمایل به فعالیت در این شرکت های هرمی را جوانانی از استان های بوشهر، بندرعباس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خورستان، فارس و اصفهان عنوان کرد و اذعان داشت: گامانت، مگاهلدینگ، مگاتردینگ و کوئست فای نشنال عمده شرکت های فعال در این زمینه بوده اند.

*جوانان خطر شرکت های هرمی را جدی بگیرند
وی عامل اصلی در جذب این جوانان بی تجربه را رفتن ره صد ساله در عرض یک شب دانست و گفت: دلسوزانه به جوانان عزیز می گویم که شرکت های هرمی با هر عنوان، شیوه و نوع خدمات رسانی در دنیای واقعی یا مجازی کلاهبرداری بیش به منظور اخلال در نظام اقتصادی کشور نیست که مجازات جدی نیز برای آن در نظرگرفته شده است.
حسین زاده اعلام کرد: طبق محاسبات علمی صورت گرفته فقط دو درصد این افراد سود به دست می‌آوردند و شش درصد دیگر صاحب پول اندکی می‌شوند اما به طور قطعی ۹۲درصد از اعضاء مال خود را از دست می دهند.

*سوء استفاده سارقین از پوشش ماموران دستگاه های اجرایی
وی از تعرض به افراد سالمند در شهر اصفهان و چندین شهرستان دیگر توسط مجرمین معتاد خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه در این راستا شاهد وقوع چندین فقره قتل بوده ایم.
حسین زاده به مردم توصیه کرد که از تنها گذاشتن افراد سالمند در خانه جدا خودداری کرده و مراقبت های لازم امنیتی را در این خصوص رعایت نمایند.
وی افزود: سالمندان نیز باید درب خانه را بر روی افراد ناشناس بازنکرده و در صورت مشاهد رفتار مشکوک در حاشیه محله مسکونی خود، موضوع فورا را به پلیس ۱۱۰ اعلام نمایند.
حسین زاده با بیان این که برخی سارقین با پوشش مامورین دستگاه های خدماتی نظیر شرکت آب و فاضلاب یا برق سعی در ورود به منازل افراد کهنسال را دارند، گفت: اخیرا این مجرمین از عنوان ماموران پلیس هم سوء استفاده کرده اند.
وی از سالمندان خواست تا زمانی که نسبت به شناسایی این افراد با احراز هویت شان مطلع نشده اند، از باز کردن درب منازل خود جدا خودداری نمایند.