۱۰ درصد تماس ها با اورژانس اجتماعی مربوط به همسر آزاری بوده است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: هدف از اجرای این طرح کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی واجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم است. گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، ۱۰ درصد تماس های برقرار شده با اورژانس اجتماعی مربوط به معضل همسرآزاری در اصفهان بوده است.

سعید صادقی امروز در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار داشت: در قرن بيست و يکم به رغم پيشرفت هاي علمي و فرهنگي، هنوز معضل خشونت به عنوان يک مسئله حاد اجتماعي ديده می شود.
وی با اعلام این که اورژانس اجتماعی مسایلی همچون خشونت های خانگی، کودک آزاری، همسر آزاری، اقدام به خودکشی و طلاق را پیگیری می کند، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، ۱۰ درصد تماس های برقرار شده با اورژانس اجتماعی مربوط به معضل همسرآزاری در اصفهان بوده است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان با بیان این که همسر آزاري يکي از شايع ترين انواع خشونت هاي خانگي است، بیان داشت: همسرآزاری گاه ممکن است با انواع دیگر خشونت هاي خانگي چون کودک آزاري همراه باشد و گاه به صورت جداي از ديگر انواع خشونت هاي خانگي واقع می شود.
صادقی خاطرنشان کرد: خشونت فيزيکي و خشونت کلامي از جمله معضلاتي هستند که به صورت عام زنان و مردان در معرض آن قرار دارند که در ارتباط با زنان بسيار شايع تر و به صورت خشونت فيزيکي و کلامي و در ارتباط با مردان محدودتر و بيشتر به صورت خشونت کلامي ديده مي شود.
وی در خاتمه هدف از عملکرد اورژانس اجتماعی را کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی واجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد. ۵۹/