چرا کسی زیر بار مدیریت ارشاد اصفهان نمی‌رود؟

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: با وجود این‌که قرار بود شنبه، نوزدهمین روز آذرماه ۹۰، اولین روز کاری مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد استان اصفهان باشد با به تعویق افتادن جلسه معارفه این مدیر، سرنوشت نهاد متولی فرهنگ و ارشاد استان هنوز در هاله‌ای از ابهام است و این در حالی است که علیرغم سخنان چند وقت پیش، اکنون از تعیین سرپرست برای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان صحبت می‌شود و این سرپرست نیز بنا به شنیده‌ها، مختاری معاون اداری، مالی این اداره است.


شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
آن‌هایی که امروز شال و کلاه کرده بودند تا ساعت ۱۰ صبح به مجتمع فرهنگی فرشچیان بروند و مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان را ببینند، حول و حوش ۸ صبح با تلفن‌‌ مطلع شدند که این مراسم تودیع و معارفه لغو شده است.
همزمان بعد از این به تعویق افتادن جلسه تودیع و معارفه نیز از گوشه و کنار خبر رسید که در حال حاضر بحث انتصاب مدیر کل منتفی است و باید منتظر انتخاب سرپرست باشیم.
سخن از سرپرست چیزی بود که به تازگی مطرح شده چرا که پیش از این و در گفت و گوی احسان مشکلانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با ایمنا، هر گونه احتمال تعیین سرپرست برای این سمت رد شده بود و با قطعیت از تعیین مدیر کل جدید خبر داده می‌شد.
این در حالی است که تا پیش از مراسم برگزار نشده تودیع و معارفه بسیاری رمضانعلی معتمدی رییس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد اصفهان را به عنوان مدیر کل جدید معرفی می‌کردند ولی معتمدی که چندان تمایل به گفت و گو در این رابطه نداشت در تماس خبرنگار ما با وی از هر گونه پاسخ خودداری کرد و گفت تا اطلاع بعدی به چنین سئوالاتی پاسخ نمی‌دهد.
اما این تمام ماجرا نیست و گویی ماجرای انتخاب مدیر کل فرهنگ و ارشاد سری دراز دارد چرا که بنا به شنیده‌ها برخی از کاندیدا‌های این پست، از پذیرش آن، سر باز می‌زنند.
یکی از کسانی که این سمت را نپذیرفته، سید مهدی سیدین‌نیا رییس حوزه هنری اصفهان است.
وی در این رابطه به خبرنگار ایمنا گفت: «من خودم این پست را نپذیرفتم چرا که به نظرم اکنون شرایط برای پذیرش این پست مهیا نیست و نمی‌شود کار‌هایی که من مد نظر دارم را به انجام برسانم ضمن این‌که الآن شرایط حوزه خوب است و من هم مهلت مامور به خدمت بودن خود از صدا و سیما در حوزه را تمدید کرده‌ام و کار‌های بسیاری هم هست که باید انجام دهم لذا صلاح ندیدم که به اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بروم»
وی در پاسخ به این سئوال که آیا فکر نمی‌کنید با مدیر کلی ارشاد استان در فرهنگ و هنر استان اصفهان تاثیرگذار بودید؟ پاسخ داد: «بله من هم فکر می‌کنم که همین طور است ولی فعلا تشخیصم این بود که این پست برای من مناسب نیست.»
نپذیرفتن سمت مدیر کلی ارشاد در شرایط حاضر چندان هم عجیب نیست چرا که همه می‌دانند تا انتخابات مجلس چند ماه بیش‌تر نمانده و انتخابات ریاست جمهوری هم بهار ۹۲ برگزار می‌شود و به احتمال زیاد با تغییر مجلس و ریاست جمهوری عمر این مدیر کلی به زحمت به یک سال و اندی برسد پس شاید آن‌هایی که قبول نمی‌کنند نیز این‌گونه فکر کنند و به همین خاطر مدیر کلی را فراموش می‌کنند.
در رابطه با شرایط حال حاضر ارشاد اصفهان یک منبع آگاه در گفت و گو با ایمنا گفت:«مجموعه استان و وزارت‌خانه هنوز بر سر مدیریت به نتیجه نرسیده‌اند اما بیش‌تر به دنبال آنند که مدیر کل انتخاب شود ولی آخرین خبر آن است که برای یکی از معاونین حکم سرپرستی بخورد تا اجماع نهایی به دست آید و مدیر کل مشخص شود.»
شنیده‌های تایید نشده حاکی از آن است که هم اکنون این سرپرست تعیین شده و اصغر مختاری معاون اداری، مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تا تعیین مدیر کل جدید از حق امضا و سرپرستی برخوردار است.