امر به معروف و نهی از منكر باید به نهادینه شدن فرهنگ نقد پذیری در جامعه منجر شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منكر باید به نهادینه شدن و بالا رفتن ظرفیت فرهنگ نقد پذیری در جامعه منجر شود.
امر به معروف و نهی از منكر باید به نهادینه شدن فرهنگ نقد پذیری در جامعه منجر شود

به گزارش ایرنا، 'محمد مهدی اسماعیلی' روز یكشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری 'همایش بین المللی شهروند مسئول' اظهارداشت: در فرهنگ دینی ما نمونه های بسیاری از اجرای این فریضه وجود دارد كه ظرفیت های خوبی را برای جامعه ما در زمان حاضر فراهم كرده است.

وی با بیان اینكه در حكومت دینی همه قوانین كه از سوی شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی تایید و تصویب می شود لازم الاجرا و تخطی از آن منكر به شمار می رود، خاطر نشان كرد: این موضوع مورد تاكید حضرت امام خمینی (ره) نیز بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان افزود: ایام محرم فرصت بزرگی برای پرداختن به فریضه امر به معروف و نهی از منكر می باشد و باید فضای جامعه بویژه دانشگاهها از آن پر شود.

اسماعیلی با بیان اینكه یكی از مشكلات ما در اجرای این امر تلقی عموم از پرداختن به مظاهر كوچك مانند مسئله 'پوشش' است، گفت: این شرایط در حالی است كه فریضه امر به معروف و نهی از منكر تمام شئون زندگی یك انسان را در بر می گیرد.

وی با اشاره به اینكه پرداختن به منكرهای كوچك نباید ما را از منكرهای بزرگ غافل كند، تصریح كرد: باید فرهنگ پرسیدن سووال از مقامات و مسئولان در جامعه برای پیشگیری از وقوع منكر نهادینه شود.

وی برگزاری این گونه همایشها را فرصتی مهم در جهت توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منكر در جامعه دانست.

'همایش بین المللی شهروند مسئول' با محوریت توسعه فرهنگ 29 آذر ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و 30 آذرماه در سالن همایشهای برج میلاد تهران برگزار می شود.

در این همایش بیش از 300 نفر از ایران و كارشناسانی از كشورهای بحرین، عربستان، عراق، تركیه، هند، انگلستان، كانادا و مالزی شركت خواهند كرد.

در این همایش 130 مقاله ارایه شده كه به صورت سخنرانی و پوستر می باشد.