۴۶۷ نفر در تصادفات جاده ای اصفهان کشته شدند/ خسارت به ۴۶۰۰ خودرو

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: طي هشت ماهه امسال علي رغم كاهش ۱۲ درصدي تصادفات فوتي، ۴۶۷نفر در جاده هاي استان كشته و ۱۶۲۷ نفر مجروح شدند.

به گزارش ایمنا سردار حسن كرمي در مراسم آغاز طرح زمستانه پلس راه استان اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ موقعيت جغرافيايي و تردد هاي زيادي كه در جاده هاي آن انجام مي شود، نياز به تلاش بيشتري دارد و فعالیت هاي انجام شده تا كنون متناسب با نياز استان نبوده است.
وي افزود: علي رغم كاهش ۱۲ درصدي تصادفات منجر به فوت در سال جاري به نسبت سال گذشته، متاسفانه تعداد ۴۶۷ نفر در جاده هاي استان كشته و ۱۶۲۷ نفر مجروح شدند و نزديك به ۴۶۰۰ خودرو خسارت ديدند كه اين آمار بسيار بالاست و نياز است كه اقدامات جدي صورت بگيرد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان به پرداخت ۷۰۰ميليارد تومان خسارت از سوي سازمان هاي بيمه به خودروهاي خسارت ديده در استان طي مدت مذكور اشاره كرد و افزود: شايد دو برابر اين رقم به تصادفات فوتي اختصاص مي يابد و علاوه بر اين بخش عمده اي از سازمان هاي حمايتي مجبورند از خانواده هاي متوفيان در تصادفات فوتي پشتيباني كنند كه كاهش تصادفات مي تواند به هدر رفت اين سرمايه ملي كمك زيادي كند.
کرمی با بيان اينكه در مقطع فعلي كنترل هاي فيزيكي نمي تواند موثر باشد، بر حركت به سمت كنترل هاي الكترونيكي تاكيد كرد و اظهار داشت: با هماهنگي هاي صورت گرفته تا پايان سال مسير اصفهان _شهركرد تحت پوشش دوربين هاي الكترونيكي هوشمند قرار مي گيرد.
وی همچنين از نصب دوربين هاي الكترونيكي در بزرگراه اميركبير توسط فرماندهي انتظامي استان خبر داد و گفت: در سال جاري هم ۲۰ دستگاه دوربين الكترونيكي به توان پليس راه استان اضافه شده تا از وضعيت بسيار خوبي برخوردار باشد.
كرمي به اجراي مرحله دوم قانون جديد راهنمايي و رانندگي از اول دي ماه سال جاري اشاره كرد و بيان داشت: امسال خوشبختانه قانون جديد راهنمايي و رانندگي بعداز ۴۰ سال به تصويب رسيد كه مرحله اول آن در ارديبهشت اجرايي شد و مرحله دوم آن نيز در دي ماه به اجرا گذاشته مي شود و لازم است كه مردم بيشتر از گذشته رعايت قانون را جدي بگيرند.
وی ضبط گواهينامه خودروها در صورت داشتن امتياز منفي در قانون جديد راهور را مورد اشاره قرار داد و گفت: از ارديبهشت ماه سال جاري تا كنون نزديك به ۱۷۶ راننده متخلف نمرات منفي آنها به عدد ۳۰ رسيده كه گواهينامه تعدادي از آنها ضبط شده و تعدادي ديگر نيز به زودي ضبط خواهد شد.
وي با بيان اينكه در گذشته توقيف خودروهاي متخلف نياز به حكم قضايي داشت بيان داشت: يكي از مواردي كه در قانون جديد پيش بيني شده اين است كه پليس مي تواند خودروهايي كه داري تخلفات حادثه ساز باشند را بدون حكم قضايي تا ۷۲ ساعت توقيف كند، همچنين در اين قانون براي تخلفات دستگاه ها و نهادهای دولتی هم سهمي پيش بيني شده كه آنها نيز بايد پاسخگوي اقدامات خود باشند.
کرمی به اعمال جريمه هاي سنگين در اجراي مرحله دوم قانون جديد پليس راهور كه عمدتاً ۵۰۰ و يك ميليون ريال است اشاره و تصريح كرد: مردم بايد بدانند كه ما نمي توانيم به خاطر آنها از يك درصد رانندگان متخلف بگذريم و تمام سعي ما اين است تا بتوانيم تصادفات و مخصوصاً تصادفات فوتي را به پايين ترين حد خود برسانيم. ۵۹/