رسالت دانشجو، ایجاد مبنای مدنیت بر اساس دانش است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- رییس دانشگاه اصفهان گفت: مهمترین رسالت دانشجو ، ایجاد مبنای یك مدنیت بر اساس علم و دانش در كشور است.
رسالت دانشجو، ایجاد مبنای مدنیت بر اساس دانش است

دكتر 'محمد حسین رامشت' روز چهارشنبه همزمان با روز دانشجو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: دانشجویان قشری هستند كه معماری تمدن خاصی در ایران را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینكه لازم است دانشجویان با كار پژوهشی و تولید علم به بنیان گذاری تمدنی مبتنی بر دانش در كشور بپردازند اظهار داشت: شرایط مورد نیاز برای تحقق این امر در كشور فراهم شده و بیش از 30 درصد دانشجویان در این راستا گام برمی دارند.

رییس دانشگاه اصفهان با تاكید بر اینكه ایجاد مدنیت برای پایداری در دنیای امروز ضروری است گفت: دانشجویان سربازان این عرصه هستند.

رامشت افزود: لازم است دانشجویان با شناسایی درست خود و رشته ای كه انتخاب كرده اند این هدف بزرگ را با جریان سازی و بسترسازی مناسب گسترش دهند.

وی درباره فعالیت سیاسی دانشجویان گفت: این قشر از جامعه باید به گونه ای تربیت شود كه نسبت به مسائل مختلف اطراف خود حساسیت داشته باشد.

به گفته وی اگر دانشجویان اطلاعات و دانش داشته باشند اما واكنشی نشان ندهند مانند كتابی هستند كه نوشته شده اما خوانده نمی شود.

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به برنامه و چشم انداز 50 ساله كشور گفت: ایران باید بر اساس این چشم انداز در نیم قرن آینده به قدرت اول منطقه و دنیا تبدیل شود كه نقش دانشگاهها و دانشجویان در تحقق آن بسیار مهم است.

رامشت افزود: بسترهای لازم برای تحقق این هدف در دانشگاهها با تقسیم بندی وظایف و كاركردهای آنها ایجاد شده است.

وی تصریح كرد: دستیابی به این اهداف و چشم انداز در دراز مدت صورت می گیرد و نباید انتظار داشت كه در یك یا دو سال به تمام آنها برسیم.

16 آذر ماه بعنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.