خاتمی شرطی برای انتخابات نگذاشته/ بی بی سی:اعتصاب کنندگان را تیرباران کنید

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

نوری زاد:من زبان خاتمی هستم، پرونده آریادامن عضو جدید شورای پول و اعتبار را هم گرفت ، هشدار رییس سازمان زندان‌ها درباره افزایش ایدز در زندان‌ها و... از مهمترین اخبار ویژه روزنامه‌های امروز شنبه 12 آذر ماه 1390 است.

به گزارش سرویس ویژه مهر روزنامه های کشور در صفحات خود به برخی اخبار، مصاحبه ها و مطالب ویژه ای اشاره کرده اند که مرور آنها می‌تواند برای مخاطبان جذابیت داشته باشد:

بی بی سی : همه اعتصاب کنندگان را تیرباران کنید!

روزنامه کیهان نوشت : شبکه تلویزیونی دولتی بی بی سی در واکنش به اعتصاب بی سابقه کارگران و کارمندان انگلیسی گفت: همه آنها باید مقابل چشم خانواده هایشان تیرباران شوند. به گزارش شبکه خبری «بلومبرگ» «جرمی کلارکسون» مجری مشهور شبکه تلویزیونی دولتی بی بی سی در واکنش به اعتصاب و تظاهرات سراسری و بزرگ روز چهارشنبه انگلیس گفت: دوست دارم همه کارگرانی را که اعتصاب کردند اعدام کنم. اگر من جای مسئولان بودم همه اعتصابیون را بیرون می کشیدم و جلو چشم خانواده هایشان تیرباران می کردم. این در حالی است که پس از انتشار اظهارات عجیب مجری مشهور بی بی سی، بیش از 5000 شکایت رسمی ، تنها چند ساعت پس از این اظهارات تنظیم و به مراجع قضائی ارسال شد، طوری که سرانجام «کلارکسون» را وادار به عذرخواهی از مردم انگلیس کرد.

هشدار رییس سازمان زندان‌ها درباره افزایش ایدز در زندان‌ها

روزنامه شرق نوشت : غلامحسین اسماعیلی رییس سازمان زندان‌ها هشدار می‌دهد که ایدز در زندان‌ها به مرز فاجعه رسیده است. اسماعیلی ، روند شیوع آلودگی به ویروس ایدز را بر پایه اطلاعات و گزارش‌های پایگاه‌های دیده‌وری وزارت بهداشت، 1/1درصد در سال88 اعلام کرد و افزود: در یک زندان بین 75‌درصد ورودی‌ها تست اعتیاد مثبت بود؛ در واقع آمار زندانیان مبتلا به ایدز از 8/3‌درصد در سال 1380 به 1/1‌درصد کاهش یافته است. این آمار از بین250 تا 400 نمونه خون‌گرفته شده است. آمار ایدز در زندان‌ها درحالی نگران‌کننده‌تر ‌می‌شود که بدانیم 73/44‌درصد از زندانیان به جرم حمل مواد مخدر و اعتیاد دستگیر شده‌اند و 26/23‌درصد آنها به‌دلیل سرقت اموال به زندان افتاده‌اند. نگرانی از افزایش مبتلایان به ایدز در زندان‌ها با توجه به جمع‌آوری خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر افزایش ‌می‌یابد .

نوری زاد:من زبان خاتمی هستم

سید محمد خاتمی در یادداشتی که در سایت بنیاد باران منتشر یافت حمایت خود را از محمد نوری زاد تکذیب کرد. چندی پیش روزنامه جوان در خبری تاکید کرده بود که فتنه انگیزی های پادوی فتنه گران با استقبال سید محمد خاتمی روبرو شده و وی خطاب به نوری زاد گفته است این قبیل تحرکات خوب بوده و به کار و فعالیت خود ادامه بده.  درهمین حال سایت شخصی رئیس بنیاد باران در تکذیبیه ای نوشت: اخیرا سایت وابسته به یکی از نهادها، مطلبی را مبنی بر تشویق بعضی افراد توسط سید محمد خاتمی به تحریکات و تحرکات و نامه نگاری های خاص منتشر کرده که به کلی عاری از حقیقت بوده و تکذیب می شود. این تکذیب اما در حالی از سوی خاتمی صورت می گیرد که روزنامه جوان بر صحت خبر خود تاکید کرده و حتی تصریح می کند که نوری زاد در جمع برخی از دوستان خود از هماهنگی با خاتمی سخن به میان آورده و حتی گفته است، من زبان خاتمی هستم .

جنگ روانی آلمان علیه ایران

روزنامه ایران نوشت : دادستان کل آلمان در ادامه جنگ روانی غرب علیه ایران ، ادعای دستگیری یک تاجر آلمانی به اتهام جاسوسی برای دیپلمات های ایرانی در برلین و مشارکت در توطئه حمله به پایگاه های آمریکا در خاک آلمان در صورت حمله به این کشور را مطرح کرد . این در حالی است که چندی پیش نیز آمریکا اتهام بی پایه و اساس توطئه ایران برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن را مطرح کرد که حتی برخی مقامات دولتی در آمریکا و برخی رسانه های این کشور نیز اذعان داشتند که اتهامی بی اساس است و دلیلی برای چنین توطئه ای وجود ندارد .

جهانگیری :خاتمی گفت هیچ شرطی برای انتخابات نگذاشته ام

روزنامه ملت ما به نقل از ایلنا نوشت : اسحاق جهانگیری از چهره های شاخص کارگزاران سازندگی و سیاستمداران نزدیک به محمد خاتمی در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات خاتمی درباره شرایط سیاسی کشور و انتخابات مجلس ، به منزله شرط برای مشارکت بوده است ؟ با اشاره به گفتگوی خود با خاتمی در این زمینه پاسخ داد :  پس از انعکاس این مطالب ،‌بنده صحبتی با آقای خاتمی داشتم که آیا واقعا منظور شما از اظهارات اخیر به منزله شرط حضور در انتخابات بوده که وی عنوان کرد به هیچ وجه شرطی مدنظر نداشته است . آقای خاتمی در این خصوص مطرح کرد که وی تنها تبیین کرده که در انتخاباتی همه نیروها و گروه های سیاسی کشور می توانند حضور حداکثری داشته باشند که در یک فضای رقابتی و سالم رخ دهد .

احمد سالک : بعد از مناظره سال 88 ناطق نوری در جلسات جامعه شرکت نکرد

روزنامه ملت ما نوشت: حجت الاسلام احمد سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره اعلام خروج ناطق نوری از این تشکل سیاسی ،‌گفت : در جلسه آینده جامعه روحانیت درباره این موضوع صحبت خواهد شد . سالک در تشریح دلایل عدم حضور ناطق نوری در جلسات جامعه روحانیت مبارز گفت : بعد از مناظره انتخاباتی سال 88 که مسائلی درباره ناطق نوری مطرح شد ،‌ایشان دیگر در جلسات جامعه شرکت نکردند . وی افزود : دلخوری وی به دلیل عدم حمایت جامعه روحانیت مبارز است در حالی که بعد از آن مناظره آیت الله مهدوی کنی از وی دفاع خوبی انجام داد و دفاع آیت الله مهدوی کنی به مثابه دفاع کل جامعه از وی است .

پرونده آریا ، دامن عضو جدید شورای پول و اعتبار را هم گرفت

روزنامه قدس در خبری آورده : شنبده شده که عضو جدید شورای پول و اعتبار درباره پرونده گروه امیر منصور آریا- اختلاسگر بزرگ اقتصاد ایران – احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است .

خودروسازان برای بانکها کار می کنند

روزنامه قدس با اشاره به اینکه یکی از دلایل مهم بالا بودن قیمت تمام شده تولید خودرو در ایران ، به سیستم بانکی بر می گردد، نوشت : خودروسازان همواره بخش قابل توجهی از درآمد حاصل از فروش خود را بابت اصل و فرع تسهیلات به بانک ها پرداخت می کنند . این وضعیت کار را به جایی رسانده که مدیر عامل یکی از خودرو سازان داخلی می گوید: ما اصولا نه برای خودمان بلکه با پول بانک ها و برای آنها کار می کنیم .

قرار بود ایران را تحریم کنیم نه خودمان را !

کیهان به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: پالایشگاه های اروپایی در صورت اعمال تحریم علیه ایران، زیان می بینند. آنها نگران این هستند که با بالا رفتن هزینه هایشان در بازار رقابتی جهانی، از رقبای آسیایی و آمریکایی عقب بمانند . یک منبع آگاه اروپایی دراین باره به وال استریت ژورنال می گوید: تحریم نفتی اروپا علیه ایران بیشتر به ضرر پالایشگاه های اروپایی خواهد بود تا ایران؛ چرا که ایران می تواند نفت خود را به جای اروپا به دیگر کشورهای آسیایی بفروشد. ایران هم اکنون نیز بیش ا ز دو سوم نفت صادراتی خود را به کشورهای آسیایی عرضه می کند.