گروه های ویژه پزشكی به زائران سیدالشهدا(ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی خدمت رسانی می كنند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - معاون عتبات عالیات مركز پزشكی حج و زیارت از اعزام دو گروه ویژه پزشكی به عتبات عالیات به منظور ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حرم مطهر امام حسین (ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.
گروه های ویژه پزشكی به زائران سیدالشهدا(ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی خدمت رسانی می كنند

' علی حیدری' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: دو گروه پزشكی شامل 20 پزشك و پیراپزشك به مدت یك هفته - از هفتم تا 14 محرم الحرام - به زائران حرم مطهر سیدالشهدا در كربلای معلی خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می كنند.

این مقام مسوول در مركز پزشكی حج و زیارت، پزشك جراح، متخصص داخلی، متخصص زنان، متخصص اطفال، متخصص بی هوشی، پزشك عمومی، پرستار مرد و زن، امدادگر مرد و زن، تكنسین آزمایشگاه و تكنسین دارویی را از جمله اعضای دو گروه ویژه پزشكی اعلام كرد.

به گفته حیدری، یك گره پزشكی در بین الحرمین و گروه دیگر در خیابان جمهوری در شهر كربلا در مسیر تردد زائران استقرار یافته و به زائران حرم مطهر امام حسین (ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می كنند.

معاون عتبات عالیات مركز پزشكی حج و زیارت تاكید كرد گروه های یاد شده فقط مختص زائران ایرانی نیستند و به همه زائران حرم مطهر امام حسین (ع) از ملیت های مختلف در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خدمات بهداشتی و درمانی ارایه خواهند كرد.

حیدری همچنین از ارسال یك تن دارو و تجهیزات پزشكی مانند تجهیزات جراحی، ست بخیه و دی سی شوك به همراه گروه های ویژه پزشكی به عتبات عالیات خبر داد.

این مقام مسوول در مركز پزشكی حج و زیارت گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی سال گذشته، 10 هزار زائر حرم مطهر امام حسین (ع) از گروه های ویژه پزشكی مركز پزشكی حج و زیارت مستقر در اطراف حرم، خدمات بهداشتی و درمانی دریافت كردند.

به گفته وی، روزانه حدود یك هزار تا یك هزار و 300 زائر به گروه های ویژه پزشكی مستقر در اطراف حرم مراجعه می كنند.