ذخیره‌سازی میوه شب عید آغاز شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

مدیرعامل تعاونی میوه و تره بار استان تهران از آغاز ذخیره سازی میوه شب عید در انبارها خبر داد.

حسین مهاجران در گفتگو با مهر با اعلام  ذخیره سازی میوه شب عید، گفت: هر سال علی رغم ذخیره سازی میوه در ایام شب عید، شاهد افزایش قیمت هستیم.
وی با اشاره به اقدام وزارت بازرگانی برای پرداخت یارانه به افرادی که برای ذخیره سازی میوه اقدام می کنند، گفت: امسال علی رغم اقدامات صورت گرفته برای ذخیره سازی میوه، هنوز از پرداخت یارانه ها خبری نیست.

حسین مهاجران مدیرعامل تعاونی میوه و تره بار استان تهران افزود: هر سال برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و جوسازی علیه بازار ، بازرگانی وارد عمل می شود و بازار را به تعادل می رساند.

مدیرعامل تعاونی میوه و تره بار استان تهران اظهار داشت: در فرآیند ذخیره سازی میوه، مقداری از محصول از بین رفته و بخشی نیز به سردخانه ها و پس از بسته بندی وارد بازار می شود.

وی با اشاره به کاهش قیمت میوه و مرکبات، گفت: پرتقال و نارنگی کیلویی 150 تومان نسبت به هفته گذشته ارزان شده است. مهاجران اعلام کرد: قیمت پرتقال 2 هزار تومانی به 1800 تومان، و نارنگی 1800 تومانی به 1500 تومان رسیده است.

مهاجران یادآور شد: با توجه به قرار داشتن در فصل برداشت مرکبات، قیمت کاهش یافته و بازار از نارنگی پر شده است، همچنین پرتقال شرق مازندران نیز برای ذخیره شب عید در نظر گرفته شده است.