همه جرایم زاییده ماهواره نیست اما یک تهدید برای جامعه است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

طرح جمع آوری ماهواره ها به جد دنبال می شود
خبرگزاری ایمنا: جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: نمي خواهم ادعا كنم كه همه جرايم زاييده و محصول ماهواره هستند اما دلايل متقن وجود دارد كه ابتذال، مدل هاي موي غربي، خشونت، سرقت هاي خشن و ... برگرفته از برنامه هاي ماهواره است اما آن چيزي كه در اجراي اين طرح بيشتر مد نظر ماست اين است كه كانون خانواده ها دچار تزلزل نشوند.

به گزارش ایمنا، سردار سرتيپ احمدرضا رادان عصر ديروز در جمع خبرنگاران اصفهان، در پاسخ به اين سوال كه جمع آوري ماهواره ها توسط پليس تاثيري در كاهش جرايم داشته است يا خير، گفت: هنوز برای اظهار نظرکردن در این خصوص زود است اما آنچه كه از آمارها به دست آمده نشان مي دهد، اين طرح به كاهش جرايم در جامعه كمك بسیاری کرده است.
وي افزود: نمي خواهم ادعا كنم كه همه جرايم زاييده و محصول ماهواره هستند اما دلايل متقن وجود دارد كه ابتذال، مدل هاي موي غربي، خشونت، سرقت هاي خشن و ... برگرفته از برنامه هاي ماهواره است اما آن چيزي كه در اجراي اين طرح بيشتر مد نظر ماست اين است كه كانون خانواده ها دچار تزلزل نشوند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه ما به موضوع ماهواره به عنوان يك تهديد براي جوانان نگاه مي كنيم، گفت: در اين خصوص نيروي انتظامي با حكم قانوني برخورد مي كند و تا كنون هم تماس هاي تقدير و تشكر زيادي از سوي مردم داشته است.
رادان در پاسخ سوالي پيرامون اينكه طرح جمع آوري ماهواره تا چه زماني ادامه دارد اظهار داشت: اين طرح همچنان ادامه دارد و پايان اين طرح، پايان وجود بشقاب هاي ماهواره ها بر روي پشت بام ها خواهد بود.
وي تصريح كرد: در اين خصوص اطلاعات خوبي به ما رسيده كه درصد گيرندگان ماهواره كم شده و در آينده با هماهنگي قوه قضاييه افق جديدي در برخورد با اين موضوع شكل مي گيرد كه منجر مي شود تا خود به خود استفاده كنندگان اين وسيله خود از آن دست بردارند.
رادان ماهواره را يكي از ابزاهاي مهم دشمن در جنگ نرم برشمرد و افزود: همانطور كه اين ابزار در فتنه ۸۸ هم به كارشان نيامد كاري خواهيم كرد كه دشمن از براه انداختن جنگ نرم عليه ملت ايران هم پشيمان شود.
جانشين فرمانده ناجا در خصوص سوالي مبني بر اينكه آيا نيروي انتظامي برنامه اي براي برخورد با توليد كنندگان و فروشندگان پوشاك هاي نامتعارف دارد، گفت: شاخص هاي پوشش از سوي نيروي انتظامي براي واحد هاي توليدي و فروشندگان پوشاك شامل اندازه مانتو ها و نوع لباس ها مشخص شده و در صورتي كه اين واحدها موارد خارج از عرف را عرضه كنند با آنها برخورد مي شود.
رادان افزود: در همين زمينه هم با ۱۰۰ واحد توليدي برخورد شده و تعدادي از آنها نيز با حكم قضايي پلمپ شدند. ۵۹/