تقاضای صنعت بیمه از نظر كمی و كیفی نامناسب است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - رییس پژوهشكده بیمه گفت: تقاضای صنعت بیمه از نظر كمی و كیفی نامناسب است، به گونه ای كه میانگین تقاضای بیمه در ایران 70 هزار تومان است.
تقاضای صنعت بیمه از نظر كمی و كیفی نامناسب است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ،'غدیر مهدوی' روز سه شنبه در هجدهمین همایش ملی و چهارمین همایش بیمه و توسعه ، كل حق بیمه ها از ابتدای سال جاری تاكنون را 35 هزار میلیارد تومان اعلام كرد.

به گفته ی وی، از حدود 60 دلار سرانه حق بیمه در ایران حدود 37 دلار تنها مربوط به بیمه اتومبیل و چهار دلار نیز مربوط به بیمه عمر است.

وی اظهار داشت: میانگین تقاضای بیمه عمر در دنیا 90 بار بیشتر از ایران و حدود 360تا 270 دلار است، ضمن آنكه 59 درصد از 610 دلار حق بیمه در دنیا مربوط به بیمه عمر است.

رییس پژوهشكده بیمه پایین بودن درجه ریسك پذیری و برنامه ریزی را از دلایل كم بودن تقاضای بیمه در ایران دانست و با اشاره به اینكه صنعت بیمه دارای سه كاركرد است، اظهار داشت: ایجادامنیت وآسایش برای تمام فعالیت های زندگی از طریق پوشش ریسك های مختلف ، افزایش سرمایه گذاری و ایجاد رونق در فعالیت های اقتصادی و توزیع عادلانه هزینه ای ناشی از ریسك از مهمترین كاركردهای بیمه است.

وی تبلیغات محصولات بیمه ای را برای گسترش این صنعت ضروری دانست وافزود:هر چند بیمه یكی از سه ضلع بازارهای مالی است ، اما این صنعت در ایران رونق مناسبی نیافته است.

رییس پژوهشكده بیمه اظهار داشت: هر چندشبكه بانكی و بازار سرمایه متناسب با اقتصاد كشور پیشرفت كرده ، اما صنعت بیمه هنوز جایگاه خود را به دست نیاورده است.

رییس پژوهشكده بیمه بر ضرورت توجه به بیمه عمر برای گسترش بازار بیمه تاكید كرد و اظهار داشت: باید تقاضای بیمه را از این طریق در كشور گسترش داد.

وی با بیان اینكه در سایر كشورها برای بیمه عمر معافیت های مالیاتی برقرارشده است، بر اعمال آن در ایران تاكید كرد.

مهدوی گفت: برای این همایش 164 مقاله فارسی و 11 مقاله خارجی ارسال شده و قرار است 15 مقاله به صورت شفاهی و 34 مقاله نیز به صورت پوستر در این همایش ارایه شود.