هزینه درمان ناباوری در رویان یك دهم كشورهای خارجی است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - رییس جهاد دانشگاهی گفت: با اقداماتی كه جهاد دانشگاهی و مركز درمان ناباروری رویان انجام داده ، هزینه درمان ناباروری در ایران یك دهم كشورهای دیگر است.
هزینه درمان ناباوری در رویان یك دهم كشورهای خارجی است

محمد حسین یادگاری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هزینه درمان ناباروری در كشورهای دیگر بین 10 تا 20 میلیون تومان است در حالی كه در ایران این میزان بین دو تا سه میلیون تومان است.

وی اظهارداشت: مركز درمان ناباروری رویان در زمینه درمان ناباروری بسیار موفق بوده از این رو امید افرادی كه در زمینه باروری سست شده است دراین مركز پر رنگ می شود از این رو تلاش می كنیم تا با همكاری بیمه های مختلف هزینه درمان را تا حد زیادی كاهش دهیم.

رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: در زمینه كاهش هزینه ها با بیمه ها در بخش های بیمه سرپایی و بستری اقدامات خوبی صورت گرفته است تا فشار كمتری به متقاضیان خدمات این مركز وارد آید.

وی اظهار داشت: بیشتر هزینه های درمان ناباروری مربوط به دارو و تجیهزات است كه بیمه طرف قرار داد نیز قبول كرده هزینه این موارد را تا دوره ای از درمان تقبل كند.

پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن سینا - نیز اعلام كرده بود كه با عقد قرار داد بین مركز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مكرر ابن سینا با بیمه ایران ، پوشش بیمه ای ناباروری توسعه یافته است و بیماران برای انجام تمام خدمات درمانی و تشخیصی ناباروری از پوشش این بیمه برخوردار خواهند شد.

امید است سایر بیمه های پایه و تكمیلی نیز در آینده نزدیك با پوشش خدمات ناباروری تحت چتر حمایتی بیمه ، در حل معضل ناباروری كه بیش از 15 درصد زوج های ایرانی از آن رنج می برند ، قدم بردارند.