110 اثر اكران نشده در سال های اخیر وارد شبكه نمایش خانگی می شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - مدیركل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای از عرضه 110 اثر سینمایی اكران نشده در سال های اخیر، در شبكه نمایش خانگی خبر داد.
110 اثر اكران نشده در سال های اخیر وارد شبكه نمایش خانگی می شود

'سیدعلیرضا سجادپور' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: ورود فیلم های سینمایی كه چندین سال از تولید آنان می گذرد به شبكه نمایش خانگی، بحث پنهانی نیست.

وی گفت: دو سال پیش كه تیم مدیریتی جدید وارد عرصه سینما شد، یكی از مواردی كه تاكید داشت، روشن شدن وضعیت فیلم های اكران نشده در سینمای ایران بود.

مدیركل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای یادآور شد: 110 اثر سینمایی از سالیان گذشته، پشت صف اكران مانده اند و عمر این آثار متوسط سه تا هفت سال است و در سال های اخیر فرصت نمایش عمومی به این فیلم ها نرسیده و این فیلم ها به هیچ عنوان توقیف نبوده اند.

سجادپور افزود: با توجه فضای اكران و شلوغی صف نمایش عمومی فیلم های سینمایی و از سوی دیگر افزایش تولیدات سینمای ایران در دوره مدیریت جدید، بهتر است این 110 اثر سینمایی به سمت فضاهای دیگری برای دیده شدن از سوی مخاطبان پیش بروند.

وی ادامه داد: این 110 اثر سینمایی، در نهایت دیگر در صف اكران عمومی قرار ندارند و به شبكه نمایش خانگی ارجاع می شوند.

مدیركل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای تاكید كرد: این آثار مشكل ممیزی برای نمایش عمومی و نیز توانایی گرفتن اكران عمومی در سینماهای كشور نداشته اند.

سجادپور اضافه كرد: انكار نمی كنیم كه برخی این آثار فیلم های بسیار خوبی بودند اما به هر حال این آثار در جدول اكران جایی را برای خود پیدا نكرده اند و با توجه به صف كنونی اكران، حضور این 110 فیلم، مشكلات نمایش عمومی فیلم های سینمایی را مضاعف می كرد.

وی گفت: این فیلم ها به حقیقت شانسی برای نمایش نداشتند و اغلب صاحبان این آثار نیز این موضوع را پذیرفته اند.

مدیركل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای یادآور شد: برخی این فیلم ها ممكن است در طرح اكران مخاطب خاص قرار گیرند اما تعداد این نوع فیلم ها بسیار اندك خواهد بود.

سجادپور گفت: تاكید بر این است كه این فیلم ها وارد شبكه نمایش خانگی شوند و با توجه افزایش روز به روز تولیدات سینمایی، امیدی برای نمایش این فیلم ها نیست.

وی ادامه داد: نمی توان این فیلم ها را در صف اكران نگهداشت و دائم با چنین مشكل مستمری روبرو بود.

مدیركل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای گفت: ورود فیلم های اكران نشده در سال های اخیر در شبكه نمایش خانگی قانون نیست بلكه تفاهمنامه ای است كه با شورای صنفی انجام داده ایم تا فیلم های جدیدتر در اولویت اكران در سالن های سینمایی قرار داشته باشند.

سجادپور تاكید كرد: از این 110 فیلم سینمایی، آثاری در طرح مخاطب خاص به نمایش عمومی می رسند كه از كیفیت خوبی برخوردار باشند؛ البته تعداد این فیلم ها بسیار اندك خواهد بود.