خواب سی و سه‌پل آشفته شد، پایه‌های خواجو لرزید

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا‌: تنها ۱۰ روز از بازگشت دوباره آب به زاینده‌رود می‌گذرد اما دوباره خواب سی و سه پل آشفته شده است و دلشوره، پایه‌های خواجو را لغزان کرده است!

به گزارش ایمنا‌ در شرایطی که هنوز لبخند رضایت از جاری شدن دوباره زاینده رود بر لب هر اصفهانی و هر مسافری که به این شهر سفر می کند هویداست، رییس جمهور در سفر اخیر خود به استان چهارمحال و بختیاری برای دومین بار بر این موضوع تاکید کرد که آب حق این استان است و به آنها اعلام داشت که آب مورد نیاز خود در بخش شرب، صنعت و کشاورزی را بردارند و مازاد آن را به استان‌های دیگر بدهند.
این صحبتها در شرایطی به عنوان یک مبنا برای اقدامات بعدی متعرضین به آب زاینده رود در بالادست بدل خواهد شد که اصفهان در طی یک سال اخیر مشکلات متعدد ناشی از خشکی زاینده رود را پشت سر گذاشته است.
با توجه به تاکیدات دولت، مجلس و حتی مشاور مقام معظم رهبری به نظر می رسید تا حدودی مشکلات پیش روی ورود آب به استان اصفهان و جاری شدن همیشگی زاینده رود مرتفع شود اما گویا قرار است بار دیگر مدیران استان مجاور با استفاده از صحبتهای ریاست جمهوری، به استفاده بیش از حد از این سفره خدادادی اهتمام ورزند.
حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر نماینده مردم اصفهان در این باره به خبرنگار ایمنا‌ گفت: آقای احمدی نژاد در سفر اخیر خود به استان چهارمحال و بختیاری در صحبت‌های آغازین با توجه به حضور مردم و مسوولان‌ این استان ابتدا آب را تقدیم مردم شهرکرد کرد و در ادامه سفر و در سخنرانی خود در شهرستان اردل‌ تجدید نظر کرد و ادامه داد: «آب انفال‌ است و همه باید از آن استفاده کنند.»
وی ادامه داد: سابقه برداشت آب از زاینده‌رود برای چهارمحال و بختیاری به سفر اول رییس‌جمهور بر می‌گردد که به استاندار این استان اجازه دادند هرگونه که می‌خواهند، از آب رود استفاده کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به اقدامات نمایندگان این استان در راستای صحبت‌های رییس جمهور در مجلس اشاره کرد و گفت: در این مدت نمایندگان اصفهان هر کدام که اجازه نطق داشتند اعتراض خود را به این رویکرد اعلام کردند و خواهان عدالت در توزیع آب بین استان‌های اطراف زاینده‌رود شدند.
وی همچنین به طرح سوالی برای وزیر نیرو توسط نمایندگان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: از وزیر نیرو خواسته شده است که با حضور در کمیسیون آب و کشاورزی به سوالات نمایندگان پاسخ دهد و در صورت عدم نتیجه‌گیری مناسب موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رهبر عدم مدیریت صحیح و برداشت‌های غیر مجاز از رودها‌ و به ویژه زاینده‌رود را بزرگ‌ترین مشکل کم‌آبی در کشور اعلام کرد و گفت: مدیریت آب باید کارشناسی شود چرا که در حال حاضر استان چهار محال و بختیاری با جمعیت ۵۰۰ هزار نفری خیلی بیشتر از اصفهان ۵ میلیون نفری از آب زاینده‌رود بهره‌مند می‌شود.
وی در ادامه به وعده رییس جمهور به استاندار اصفهان مبنی بر اجرای طرح پروژه بهشت‌آباد اشاره کرد و گفت: امیدواریم این حرف رییس جمهور وعده سر خرمن نباشد.