تکرار سناریوی آب گرفتگی معابر و کیمیا شدن تاکسی

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: با هر بار بارش باران سناریوی آب گرفتگی معابر و کندی حرکت خودروها بازخوانی می‌شود و دوباره روز از نو و روزی از نوست. به امید روزی که با بارش باران،شهر به دلیل رها کردن زباله ها از سوی شهروندان در سطح معابر بر روی آب نرود و شاهد هیچ کونه آبگرفتگی نباشیم.

به گزارش ایمنا، در پی بارندگی امروز اصفهان دوباره شاهد آبگرفتگی معابر بودیم و در شریان‌ها و معابر اصلی شهر شاهدیم که زباله‌ها به گوشه خیابان پس زده و ماموران شهرداری در حال جمع آوری این زباله ها بودند ولی نکته قابل توجه این است که کارگران به جای رفت و روب معابر در حال رفع آبگرفتگی بودند.

ریختن زباله در معابر علت آبگرفتگی
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان معتقد است که یکی از علت‌های اصلی آب گرفتگی معابر شهر اصفهان ریختن زباله توسط شهروندان در جوی‌ها آب است و همین امر باعث بروز مشکل می‌شود.
91تماس در خصوص رفع آبگرفتگي معابر
رئيس اداره ارتباطات مردمي ۱۳۷ شهرداري اصفهان با اشاره به این که در پي بارش باران در شهر اصفهان ۹۱ تماس در خصوص رفع آبگرفتگي معابر با سامانه ۱۳۷ برقرار شده است می افزاید: بيشترين آبگرفتگي معابر مربوط به منطقه ۷ و ۱۴ بوده و بعد از تماس شهروندان بلافاصله به مسئولین اجرایی مناطق موضوع اعلام و مورد رسیدگی قرار گرفته است.
برطرف کردن نقاط آب گرفتگی
در اصفهان نقاط آب گرفتگی حادی وجود ندارد و تاکنون نقاط بحرانی برطرف شده است.
مدیر برنامه ریزی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان از برطرف کردن آب‌گرفتگی نقاط شهر طی بارش‌های دیروز و امروز می‌گوید : تمام کارگران شهرداری در تمام مناطق در حال رفع آبگرفتگی به جای رفت و روب معابر هستند و تاکنون مشکل آبگرفتگی خاص و حادی به وجود نیامده است.
امیر سامع با بیان این که در تمام پروژه های عمرانی هرساله بودجه ای برای احداث چاه ها و کانال های جذبی به صورت ویژه اختصای می یابد می افزاید: حتی شیب بندی و احداث کانال های دفع آب های سطحی در خیابان های قدیمی شهر نیز اصلاح و انجام می شود لذا با انجام این اقدامات مشکلات آبگرفتگی حاد در سطح شهر نداریم.
وی ادامه می دهد:در حال حاضر ستاد مقابله با آبگرفتگی و سیل مناطق ۱۴ شهر فعال هستند و در حال تمام مشکلات در این خصوص هستند.

بکارگیری 1700 نفر برای رفع آبگرفتگی
رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان نیزبا بیان این که از ابتداي فصل بارندگی تدابير فوق العاده اي براي جلوگيري از آبگرفتگي معابر و يخ زدگي سطح خيابان هاي شهر اصفهان توسط حوزه خدمات شهری انديشيده شده است می گوید: حدود یک هزار و۷۰۰ نفر از کارگران شهرداری و۶۰ دستگاه ماشين آلات جهت آمادگي در هنگام بارش برف و يخ دگي معابر در سطح شهر اصفهان در حال آماده باش هستند همچنین در سال جاري۶۰ دستگاه گريدر، ميني لودر، تانکر جهت رفع آبگرفتگي ، تانکر نمک پاش ، بيل مکانيکي وغيره جهت ارائه خدمات از سوی مناطق ۱۴ گانه پيش بيني شده است.
زباله‌های که به گوشه خیابان پس زده است
در شریان‌ها و معابر اصلی شهر شاهدیم که زباله‌ها به گوشه خیابان پس زده و چاله‌های بزرگ آب ایجاد شده است؛ به گونه‌ای که باید شهروندان با بپر بپر مسیر را طی کنند.
اگر عابر پیاده‌ای در کنار خیابان در انتظار تاکسی‌ایستاده باشد و ماشینی از کنار آن گذر کند تمام آب جمع شده در سطح خیابان به روی وی پاشیده می‌شود.
سناریوی تکراری کیمیا شدن تاکسی
تاکسی و اتوبوس نیز در این روز کیمیا می‌شود و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از خودروی شخصی استفاده کنند همین امر باعث بروز ترافیک شدید می‌شود.
یکی از شهروندان می‌گوید: در یکی از میدان‌های اصلی شهر کاملاً مسیر قفل شده و اصلا حرکتی انجام نمی‌شود پلیس به جای ایجاد تدابیر ترافیکی فقط دست خود را تکان می‌دهد که بروید. آخر وقتی مسیر بسته است چگونه باید حرکت کرد، باید پرواز کنیم؟
این شهروند می‌گوید: پلیس در مسیر ویژه حرکت می‌کند و به خودروهایی که در لاین کناری کیپ تا کیپ هم ایستاده است اعلام می‌کند حرکت کنید آخر چگونه باید در این مسیر حرکت کرد.

ترافیک و عصبانیت رانندگان
با بارش باران در برخی نقاط شهر شاهد ترافیک سنگین بودیم و مسیرهای که در روزهای معمول ده دقیقه طی می‌کردیم باید در این روزها در ظرف نیم ساعته طی کنیم.
ترافیک شدید باعث اعصاب خردی رانندگان شده و در برخی از نقاط منجر به درگیری بین رانندگان می‌شود.