بازیگر تلویزیون و سینما:انجام كار فرهنگی برای كودكان در گرو شناخت دنیای آنان امكانپذیر است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - بازیگر فیلم سینمایی 'فیتیله و ماه پیشونی' گفت:باید دنیای كودكان را بشناسیم تا بتوانیم برای آنها كار فرهنگی و تاثیر گذار انجام دهیم.
بازیگر تلویزیون و سینما:انجام كار فرهنگی برای كودكان در گرو شناخت دنیای آنان امكانپذیر است

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا،'محمد مسلمی' در نشست پرسش و پاسخ سینمای كودك و نوجوان در اصفهان افزود:دنیای كودكان پر از تخیل، انرژی، صداقت و صمیمیت است و باید در این دنیا برای كودكان فعالیت كرد.

وی به نبود كار حرفه ای برای كودكان اشاره كرد و گفت: دنیای كودك در تئاتر، تلویزیون و سینما، پارامترهای خاصی شبیه به هم دارد.

دیگر بازیگر فیلم سینمایی 'فیتیله و ماه پیشونی' نیز در این نشست گفت: محتوای فیلم های سینمایی باید به گونه ای باشد كه كودكان با موقعیت ایران آشنا شوند.

'علی فروتن'با اشاره به تاثیر فرهنگ های مختلف در ساخت فیلمهای سینمایی برای كودكان گفت: باید با استفاده از فرهنگ اقلیم های مختلف كشور به كودكان بفهمانیم كه در چه كشوری زندگی می كنند.

وی تاكید كرد:اگر از فرهنگ های مختلف كشور شامل استانهای اصفهان، شیراز، چهارمحال و بختیاری، لرستان آذربایجان و سایر مناطق استفاده كنیم كودكان بهتر با موقعیت كشور آشنا می شوند.

وی اظهار داشت: فیلم 'هری پارتر' فیلمی برای غربیهاست و مسلما ربطی به ما ندارد.

فروتن همچنین در بخش دیگری با اشاره به تاثیر تئاتر در سینما گفت: در زمان حاضر تئاتر در زمینه كودك مهجور شده است.

این عموی فتیله ای با اشاره به سابقه خود در رشته تئاتر كودك گفت: كارگردانان باید از بازیگران تئاتر به جهت تسلط آنها با كار كودكان استفاده كنند زیرا اگر این هنرمندان توسط كارگردانها هدایت شوند می توانند كارهای خوبی ارائه دهند.

وی همچنین از كیفیت سالن پخش فیلمهای بیست و پنجمین جشنواره بین المللی كودك و نوجوان در اصفهان انتقاد كرد.

'حمید گلی' دیگر بازیگر این فیلم سینمایی، نیز با اشاره به اینكه بعد از تئاتر و تلویزیون و بعد از دو دهه كار برای بچه ها به بازی در فیلمهای سینمایی وارد شده ام گفت: در آینده كارهای بهتری انجام می شود.

وی گفت: اگرجشنوارها مشكلات و كاستی های خود را درست كنند در آینده می شود كارهای بهتری در جشنواره ها تماشا كرد.

وی اظهار داشت:توجه به نیازهای كودكان و شناخت دنیای آنان،امنیت فرهنگی و خوراك مناسب آنها را تامین می كند.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های كودكان و نوجوانان فردا جمعه 27 آبان پس از پنج روز فعالیت به كار خود پایان می دهد.