نخستین كنگره میان دوره ای ارولوژی ایران در اصفهان آغاز شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- نخستین كنگره میان دوره ای 'ارولوژی ایران' با حضور جراحان كلیه و مجاری ادراری سراسر كشور در شهر اصفهان آغاز شد.
نخستین كنگره میان دوره ای ارولوژی ایران در اصفهان آغاز شد

اورولوژی علمی است كه درباره بیماری و اختلالات و درمان سیستم ادراری در مردان و زنان و نیز اختلالات تناسلی و ناتوانی جنسی و ناباروری در مردان بحث می كند.

به گزارش ایرنا،دبیر اجرایی این كنگره روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت:انجمن ارولوژی ایران امسال تصمیم به برگزاری كنگره های میان دوره ای گرفت كه اولین كنگره توسط انجمن ارولوژی اصفهان از امروز آغاز شد.

'محمدهاتف خرمی'افزود:انجمن ارولوژی اصفهان یكی از شاخه های انجمن ارولوژی ایران است كه حدود 80جراح كلیه و مجاری ادراری در این انجمن حضور دارند.

وی با بیان اینكه این كنگره به صورت 17 جلسه برگزار می شود، افزود:در این جلسات زمینه هایی مانند سرطان مثانه، پروستات، سنگ های ادراری، رادیولوژی در مبحث ارولوژی و تومورهای مثانه آموزش داده می شود.

هاتف خرمی بیان داشت: در این كنگره جراحانی از استانهای مختلف كشور مانند اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس و گیلان شركت دارند.

وی با بیان اینكه انجمن ارولوژی اصفهان، غیر دولتی است، خاطر نشان كرد: اولین هدف این انجمن ارتقای سطح علمی جراحان و انتقال یافته های جدید علمی به جراحان است.

استادیار ارولوژی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با اشاره به اینكه این استان كمبود ارولوژیست ندارد گفت: حدود 60 ارولوژیست در اصفهان در زمینه سرطان مثانه فعالیت دارند.

هاتف خرمی تصریح كرد: در كشورهای پیشرفته به نسبت تعداد خاصی از جمعیت یك متخصص ارولوژی وجود دارد كه با توجه به اینكه برای این متخصص باید امكانات خاصی وجود داشته باشد از نظر اقتصادی و علمی به صرفه نیست كه برای جمعیت كمتر از 50 هزار نفر یه جراح كلیه و مجاری ادرار فرستاده شود.

وی به روش برگزاری این كنگره اشاره كرد و گفت: در این كنگره از روش 'معرفی بیمار' (Case Presentation)استفاده شده به طوریكه سخنران مساله ای را به فراگیران معرفی می كند و با پرسش و پاسخ سعی می كند تا روند آموزش به فراگیر انتقال داده شود.

اولین كنگره میان دوره ای ارولوژی ایران از 25 آبانماه سالجاری آغاز شد و به مدت سه روز برگزار می شود.