پروانه های بیست وپنجمین جشنواره بین المللی فیلم كودكان ونوجوانان برفراز آسمان اصفهان به پروازدرمی آیند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- پروانه های بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم كودكان و نوجوانان همزمان با حضور هنرمندان، بازیگران، كارگردانان برتر داخلی و خارجی و شخصیت های كشوری و استانی تاساعتی دیگر برفراز آسمان اصفهان به پرواز درمی آیند.
پروانه های بیست وپنجمین جشنواره بین المللی فیلم كودكان ونوجوانان برفراز آسمان اصفهان به پروازدرمی آیند

به گزارش ایرنا، آیین افتتاحیه این جشنواره عصر دوشنبه ساعت 18 و همزمان با شب عید سعید غدیر خم در سالن 'گل نرگس' شهر اصفهان آغاز می شود.

براساس این گزارش، پیش از آغاز رسمی این جشنواره 'سید احمد میرعلایی' دبیر این جشنواره به همراه مدیران بخش های مختلف جشنواره با حضور در گلزار شهدای اصفهان یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

روز نخست جشنواره بین المللی فیلم كودكان و نوجوانان اصفهان با یاد و خاطره شهدا و جانبازان دفاع مقدس شروع خواهد شد.

براساس این گزارش، اعضای ستاد روز دوشنبه با حضور در منزل خانواده شهید عزیزاللهی ضمن كسب اجازه از والدین این شهید برای شروع جشنواره به مقام

شامخ شهدا، بالاخص شهیدان نوجوان ادای احترام كردند.

در این دیدار پدر شهید عزیزاللهی ضمن تشكر ازاین اقدام، برگزاركنندكان جشنواره، توجه به هنرمندان اصفهانی را خواستار شد.

دانش آموز شهید 'مهرداد عزیزاللهی' در مهرماه سال 1346 در خانواده‌ای مذهبی دراصفهان به دنیا آمد و در سال1364 درعملیات 'كربلای چهار' در جزیره ی 'ام الرصاص' در حال غواصی به شهادت رسید.

این شهید بزرگوار بعد از مصاحبه ای كه پنج سال پیش از شهادتش با صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران داشت، اوج شهامت و رشادت خود را به نمایش گذاشت و ملقب به كوچكترین ژنرال جهان شد.

دبیر این جشنواره بین المللی فیلم كودكان و نوجوانان در دیدار امروز خود با خانواده شهید عزیزاللهی ضمن گرامیداشت یادشهدای هشت سال دفاع مقدس تاكید كرد: جشنواره بین المللی فیلم كودكان و نوجوانان سالجاری با یاد و نام شهدای دانش آموز آغاز بكار می كند.

همچنین اعضای ستاد جشنواره به همراه تعدادی از كودكان و نوجوانان از آسایشگاه جانبازان شهید مطهری اصفهان بازدید كردند.

به گزارش ایرنا، در این بازدید كه‌ با اهدای شاخه های گل و شیرینی توسط كودكان به جانبازان همراه بود، پرچم بارگاه حضرت علی(ع) كه از نجف اشرف به ایران منتقل شده و قرار است در مراسم افتتاحیه جشنواره به احتزاز درآید بصورت نمادین به جانبازان اهداء شد.

آیین افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم كودكان و نوجوانان با كارگردانی ' مجید برزگر' آغاز خواهد شد تا با ایجاد فضایی شاد و تاثیرگذار بر این مراسم كه پس از هفت سال باردیگر به شهر اصفهان بازگشته، خاطره انگیز كند.

همچنین 'علیرضا خمسه' بازیگر سینمای ایران اجرای این مراسم را برعهده دارد.

در آیین افتتاحیه این جشنواره بین المللی، جوایز دو بخش مسابقه عكس و فیلمنامه نویسی نیز به برگزیدگان اهدا می شود.

در این جشنواره از مجموع 146 فیلمنامه رسیده به دبیرخانه جشنواره، هیات منتخب، 30 اثر را به عنوان فیلمنامه های بخش مسابقه انتخاب كرده است.

بیست‌ و ‌چهارمین جشنواره بین المللی فیلم كودكان و نوجوانان مهرماه سال گذشته با حضور 200 فیلم در بخش های مسابقه همراه با نشست‌های تخصصی درباره انیمیشن و فیلمنامه در سینمای كودك تالار شهید آوینی همدان برگزار شده بود.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم كودكان و نوجوانان از 23 تا 27 آبان ماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.