حضور نمایندگانی كه نامزد دوره نهم مجلس هستند، در رسانه های دولتی ممنوع است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان اصفهان گفت: شركت نمایندگان فعلی مجلس كه نامزد دوره نهم هستند دربرنامه های صدا و سیما و رسانه های دولتی براساس قانون انتخابات ممنوع است.
حضور نمایندگانی كه نامزد دوره نهم مجلس هستند، در رسانه های دولتی ممنوع است

به گزارش روز یكشنبه ایرنا،‌ 'محمدرضا اكرمی' در نامه ای به مدیركل صدا وسیمای مركز اصفهان تاكید كرد: به استناد ماده 29 قانون انتخابات مجلس، دسترسی نامزدها به مزایا و امكانات مادی و معنوی دستگاههای دولتی ممنوع است.

در بند الف ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است: 'كسانیكه قصد نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند درصورتیكه شش ماه قبل از مناصب تعریف شده و تصریح شده در قانون استعفا ندهند، از حق داوطلبی محرومند.'

بر اساس این نامه استفاده نمایندگان فعلی مجلس از امكانات صداوسیما در قالب پخش گزارش عملكرد، ارتباط مستقیم و ‌شركت در برنامه ها، خلاف قانون است.

در این نامه با اشاره به اینكه قانون می بایست در مورد همه اشخاص بصورت یكسان اعمال شود، تصریح شده كه رعایت عدالت و قانونمندی باید سرلوحه تمام امور قرار گیرد.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان اصفهان پیش از این به ایرنا گفته بود كه حضور نمایندگان فعلی مجلس كه قصد نامزدی برای دوره نهم را دارند در مراسم افتتاحیه پروژه ها، كلنگ زنی، استفاده از تریبون صدا و سیما و مطبوعاتی كه از بودجه دولت استفاده می كنند، درصورتیكه خارج از حوزه وظایف نمایندگی باشد تخلف قانونی محسوب می شود.