فضاسازی امنیتی آمریکا ناشی از تغییر موازنه قدرت به نفع ایران است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری فارس: فرمانده دانشکده و پژوهشکده فرهنگی اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه اقدامات راهبردی ایران توانسته است موازنه قدرت را در سطح منطقه به نفع جمهوری اسلامی تغییر دهد، گفت: آمریکا برای فرافکنی فضا را امنیتی می‌کند و این مسئله جدید نیست.
خبرگزاری فارس: فضاسازی امنیتی آمریکا ناشی از تغییر موازنه قدرت به نفع ایران است

سردار علی‌محمد نایینی فرمانده دانشکده و پژوهشکده فرهنگی اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری به سران آمریکا و اسرائیل مبنی بر اینکه "هرگونه تعرض، آمریکا و سگ‌نگهبانش رژیم صهیونیستی را از درون متلاشی خواهد کرد"، اظهار داشت: آمریکا در چندین جبهه دچار شکست‌های جدی شده‌ و فروپاشی که از سوی نخبگان آمریکایی پیش‌بینی شده بود امروز جلو افتاده است از این رو جنبش فتح وال‌استریت یک چالش فراگیر و عمیق سیاسی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: آمریکا درک درستی از تحولات اخیر خاورمیانه و بیداری اسلامی ندارد و در عین حال راهبرد لشکرکشی نظامی آنها دچار شکست شده است.

* اقدامات راهبردی ایران موازنه قدرت را به نفع جمهوری اسلامی تغییر داده است

سردار نایینی با بیان اینکه اقدامات راهبردی ایران توانسته است موازنه قدرت را در سطح منطقه به نفع جمهوری اسلامی تغییر دهد، افزود: این وضعیت برای آمریکا غیرقابل تحمل بود و حتی آنها قدرت منطقه‌ای ایران را نیز پیش‌بینی نمی‌کردند لذا تمام پایه‌های قدرت در آمریکا که اقتصاد، لیبرالیسم،نظامی‌گری و فضاسازی امنیتی(میلیتاریسم) است،‌ دچار چالش‌های جدی شده است.

وی تصریح کرد: آمریکا برای فرافکنی به دلیل چالش‌های مختلفی که متوجه نظام سیاسی آنهاست، طبیعتأ فضا را امنیتی می‌کند، بنابراین فضای اخیر علیه کشورمان تجربه جدیدی نیست.

* اقدام نظامی علیه ایران فروپاشی نظام سرمایه‌داری را تسریع می‌کند

فرمانده دانشکده و پژوهشکده فرهنگی اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به اینکه آمریکا با امنیتی کردن فضا تلاش دارد افکار عمومی را در داخل آمریکا، خاورمیانه و جهان تغییر دهد،‌ تصریح کرد: اقدام نظامی علیه ایران توسط دولت‌های غربی به‌ویژه آمریکا که به تعبیر رهبر انقلاب " اقدامات سیاسی، پوشالی و کرم خورده" است قطعاً فروپاشی که پیش‌بینی ناکارآمدی نظام سرمایه‌داری بوده است، را سرعت می‌بخشد.

* ملت ایران و همه جریانات سیاسی مجموعه متحد هستند

وی تأکید کرد: ملت ایران و همه جریانات سیاسی در مواجهه با برخورد نظامی، یک مجموعه متحد هستند و در شرایط جنگ نیز، طراز روحیه حماسی و انسجام فوق‌العاده افزایش پیدا می‌کند.

سردار نایینی خطاب به دولتمردان آمریکایی متذکر شدند: جمهوری اسلامی از عمق راهبردی مردمی برخوردار است لذا امنیت مهاجم و متحدان مهاجم در به خطر انداختن امینت جمهوری اسلامی، قابل پیش‌بینی نیست.

وی در ادامه با اشاره به این بخش از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "ملت ما ملتی نیست که فقط نظاره‌گر تهدیدات باشد"،‌درخصوص برخوردهای احتمالی ایران با تهدیدات آمریکا و اسرائیل،‌ بیان داشت: برخورد ایران در این زمینه را غربی‌ها در گذشته تجربه کرده‌اند؛ آنها تاکنون نتوانسته‌اند قدرت واقعی انقلاب اسلامی را که متأثر از ایمان و عزم ملت است، پیش‌بینی کنند و هیچگاه برآورد منطقی از این موضوع نداشته‌اند.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) افزود: غربی‌ها در فتنه 88، جنگ هشت ساله و چالش‌های سه دهه اخیر که برای ایران ایجاد کردند، درس نگرفته‌اند و از درک قدرت واقعی ملت ایران ناتوان هستند، اما ملت ایران در برابر آنها یکپارچه ایستادگی می‌کند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص انتشار گزارش غیرواقعی و سیاسی آمانو درباره موضوع هسته‌ای کشورمان نیز اظهار داشت: گزارش آمانو هیچ حرف جدیدی نداشت لذا بسیاری از دولت‌های غربی، اعضای سازمان ملل و نخبگان جهان غرب به این گزارش اعتراض داشتند چراکه بدون مبنا و فقط متن نوشته شده‌ای توسط آمریکا بود.

* آژانس انرژی اتمی در اختیار آمریکا مدیریت می‌شود

سردار نایینی با بیان اینکه گزارش اخیر آمانو نشان داد آژانس انرژی اتمی در اختیار آمریکا مدیریت می‌شود، یادآور شد: گزارش‌های اینگونه تأثیری در عزم و اراده ملت و آرمان‌های انقلاب اسلامی نخواهد داشت و از این رو افزایش فشار سیاسی، تحریم جدید و عملیات روانی با مدیریت انقلابی و مردمی نظام، ناکام می‌ماند.

وی در خصوص واکنش‌ سران آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی به هشدارهای روز گذشته مقام معظم رهبری، گفت: در حال حاضر حرکات و واکنش غربی‌ها ناشی از انفعال آنها، شکست در جبهه‌های مختلف و تغییر موازنه قدرت به نفع جمهوری اسلامی است.