تاخیردر اجرای مجازات موجب توسعه جرم می شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران-وزیر دادگستری گفت: تاخیر در اجرای مجازات بویژه در جرایم و پرونده های كیفری موجب توسعه جرم در جامعه می شود.
تاخیردر اجرای مجازات موجب توسعه جرم می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سید 'مرتضی بختیارِی' روز شنبه در آیین گشایش دوره های آموزشی و تخصصی مدیران كل سازمان تعزیرات حكومتی افزود: یكی از ریشه های پیشگیری از وقوع جرم، رسیدگی به موقع به جرم و برخورد با مجرم است.

وی در ادامه داشتن برنامه عملیاتی سالانه را یكی از كارهای بزرگ در سازمان تعزیرات حكومتی دانست و گفت: بدون شك، در هر كاری مشكلاتی وجود دارد و نمی توان انتظار داشت كه پروژه ای بدون نقص و عیب اجرا شود اما با برنامه بودن و با برنامه حركت كردن حتی اگر در بخشی ار برنامه ها اشتباه وجود داشته باشد،بهتر از بی برنامه بودن است.

بختیاری یادآور شد: خوشبختانه سازمان تعزیرات حكومتی با تدبیر و اجرای برنامه عملیاتی در سال گذشته، تجربه خوبی را پشت سر گذاشت.

وزیر دادگستری با بیان اینكه در سال جاری سعی شد برنامه عملیاتی سازمان تعزیرات حكومتی به موقع ابلاغ شود، گفت: نحوه اجرای برنامه عملیاتی باید شاخص اصلی برای ارزشیابی برای عملكرد ادارات كل سازمان تعزیرات حكومتی در استان های سراسر كشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: طبق برنامه عملیاتی سال 90، فرآیند دادرسی در شعب بدوی سازمان تعزیرات حكومتی باید از شش ماه به یكماه كاهش یابد و همچنین در شعبات تجدید نظر نیز فرآیند رسیدگی از سه ماه باید به پانزده روز برسد.

وزیر دادگستری از دیگر شاخص های ارزشیابی عملكرد ادارات كل استان های سازمان تعزیرات در سراسر كشور را اجرای به موقع احكام بیان كرد.

بختیاری در ادامه از مدیران كل سازمان تعزیرات در استان های سراسر كشور خواست برنامه عملیاتی را به عنوان كار اصلی خود قرار دهند و برای شهرستان های زیر مجموعه خود برنامه عملیاتی مجزا تهیه و تدوین كنند.

بختیاری، همچنین هماهنگ بودن با سایر دستگاه های نظارتی استانی از جمله شاخص های ارزشیابی عملكرد ادارات كل استان ها دانست و گفت: خوشبختانه سازمان تعزیرات در سال های گذشته جزو دستگاه هایی بوده كه هماهنگی خوبی با سایر نهادها داشته است و این هماهنگی باید تقویت شود.

وزیر دادگستری از دیگر مباحث مهم در سطح سازمان تعزیرات را بحث آموزش مدیران دانست و گفت: هر چقدر آموزش نیروی انسانی قوی باشد به همان اندازه در نحوه و روش برخورد با متخلفان موثر خواهد بود.