ثبت نام تكمیل ظرفیت جذب اعضای هیات علمی دانشگاههااز 20 آبان آغاز می شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران- رییس مركز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تصمیم این مركز برای اعلام تكمیل ظرفیت جذب عضو هیات علمی فراخوان شهریورماه 90 خبر داد و گفت: داوطلبان می توانند از 20 تا 30 آبان ماه برای انتخاب اولویت در مرحله تكمیل ظرفیت اقدام كنند.
ثبت نام تكمیل ظرفیت جذب اعضای هیات علمی دانشگاههااز 20 آبان آغاز می شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'محمدرضا مردانی' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در مرحله نخست جذب اعضای هیات علمی فراخوان شهریورماه امسال، تعدادی از نیازهای اعلام شده توسط دانشگاهها، بدون متقاضی ماند و تامین نشد و تعدادی نیز ظرفیت جدید برای جذب عضو هیات علمی از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد كه شمار آنها تا این لحظه، نزدیك به چهار هزار و 500 نفر است و در روزهای آتی قطعا افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: از مجموع ظرفیت اشباع نشده و ظرفیت های جدید دانشگاه ها برای جذب عضو هیات علمی، حدود دو هزار نفر مربوط به جذب دارندگان مدرك دكتری به صورت پیمانی، هزار نفر برای بورسیه، هزار نفر دارندگان مدرك كارشناسی ارشد به صورت پیمانی، 200 نفر برای طرح سربازی كارشناسی ارشد و 200 نفر برای طرح سربازی دوره دكتری است.

مردانی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی كشور اعلام كرد كه تا روز 25 آبان ماه فرصت دارند تا نیازهای جدید خود به جذب عضو هیات علمی را در پایگاه اینترنتی جذب به نشانی www.jazb.msrt.ir بارگذاری كنند.

وی در مورد افراد واجد شرایط برای ثبت نام در مرحله تكمیل ظرفیت جذب عضو هیات علمی نیز توضیح داد: كسانی می توانند در مرحله تكمیل ظرفیت شركت كنند كه در درجه اول، در فراخوان شهریورماه 90 ثبت نام كرده باشند و علاوه بر این، در مرحله اول نیز از سوی دانشگاه ها دعوت به مصاحبه نشده باشند و مركز جذب نیز از آنها برای شركت در این مرحله دعوت كند.

مردانی ادامه داد: مركز جذب با توجه به ظرفیت های اشباع نشده و ظرفیت های جدیدی كه برای جذب عضو هیات علمی از طرف دانشگاه ها اعلام می شود و همچنین با درنظر گرفتن مدرك و رشته تحصیلی متقاضیان جذب، به نشانی الكترونیكی آنها و یا تلفن همراه افراد از طریق ایمیل و پیام كوتاه به افراد واجد شرایط در مرحله تكمیل ظرفیت اطلاع رسانی خواهد كرد.

وی به متقاضیان شركت در مرحله تكمیل ظرفیت فراخوان شهریورماه 90 توصیه كرد كه تا آخرین روز تعیین شده برای ثبت نام كه 30 آبان ماه است به پایگاه اینترنتی جذب مراجعه كنند چراكه احتمال اضافه شدن ظرفیت های جدید تا آخرین روز، زیاد است.

مردانی ابراز امیدواری كرد كه پایگاه اینترنتی مركز جذب برای ثبت نام متقاضیان فراخوان نوبت بهمن ماه 90 از روز 15 آذرماه آماده شود تا افرادی كه در فراخوان های قبل، پذیرفته نشده و یا موفق به ثبت نام نشده اند بتوانند تقاضای خود برای جذب عضو هیات علمی را به ثبت برسانند.

رییس مركز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی كشور توصیه كرد در فاصله زمانی اول تا 15 آذرماه امسال نسبت به اعلام و بارگذاری نیازهای خود به عضو هیات علمی برای فراخوان بهمن ماه، اقدام كنند.

به گفته وی، ثبت نام كنندگان در فراخوان جذب نوبت بهمن ماه باید منتظر بمانند كه از نیمه اول بهمن تا 30 بهمن ماه، فهرست متقاضیان توسط مركز جذب به دانشگاه ها ارسال شود و دانشگاه ها نیز از اول اسفند به بررسی پرونده های متقاضیان بپردازند.

مردانی درمورد میزان اعلام نیاز دانشگاه ها برای جذب عضو هیات علمی در فراخوان شهریور 90 به تفكیك گروه های آموزشی گفت: در این فراخوان، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم برای جذب 388 نفر در گروه تربیت بدنی، 573 نفر در گروه زبان، سه هزار و 816 نفر در گروه علوم انسانی، سه هزار و 198 نفر در گروه علوم پایه، 217 نفر در رشته های علوم پزشكی، 9 هزار و 642 نفر در گروه فنی و مهندسی و 755 نفر در گروه هنر اعلام نیاز كرده اند.

وی یادآور شد: بخشی از نیازهای اعلام شده دانشگاه ها در تعدادی رشته ها و گرایش های تحصیلی كه عمدتا مربوط به مناطق محروم و یا موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی است خالی مانده است و یا یكی دو نفر برای آنها متقاضی شده اند.

براساس آمارهای اعلام شده از سوی رییس مركز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تعداد 30 هزار و 431 نفر در فراخوان نوبت شهریورماه 90 این مركز ثبت نام كرده اند كه از این تعداد، 12 هزار و 102 نفر با مدرك دكتری متقاضی دریافت بورس تحصیلی بودند، هشت هزار و 86 نفر با مدرك دكتری تخصصی تقاضای استخدام پیمانی داشتند، 17 هزار و 75 نفر با مدرك كارشناسی ارشد متقاضی استخدام پیمانی بودند، 312 نفر برای طرح سربازی دكتری و 856 نفر برای طرح سربازی كارشناسی ارشد تقاضا داشتند.