آزادی بیان جزو مقدمات نقد یک خبرنگار است/ شناسایی شش هزار خبرنگار درکشور

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آزادی بیان جزو مقدمات نقد یک خبرنگار است.

به گزارش خبرنگار مهر، پدرام پاک‌آیین شامگاه شنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره مطبوعات داخلی و نمایندگی‌خبرگزاری‌های استان اصفهان و نخستین جشنواره فرا استانی افزود: نقد منصفانه موضوعی است که باید دنبال شود البته در این عرصه نباید بر اساس دیدگاه‌های جناحی و بر همین معیارها سخن گفت.

رسانه‌ها هرم آگاه سازی جامعه هستند

وی در ادامه اظهار داشت: رسانه‌ها به عنوان کانون روشنگری و هرم آگاه‌سازی جامعه به شمار می‌روند و در این عرصه ما نیز قطعا از رشد و آگاهی مردم استقبال خواهیم کرد و دنبال هستیم تا در نهایت بینش سیاسی مردم افزایش یابد.

اخبار تولیدی رکن اساسی هر رسانه است

پاک آئین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش‌خبرگزاری‌ها در تأمین اخبار روزنامه‌ها، یادآور شد: هرچند این قاعده پذیرفته شده اما خبر تولیدی رکن اصلی هر رسانه است و مطبوعات باید بخشی از امکانات خود را برای تولید خبر صرف کنند.

نشریات ما خلاء کیفی دارند

به گزارش مهر، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود اشاره به اینکه نزدیک به دو هزار و 500 نشریه در سطح کشور در حال انتشار است، یادآور شد: این نشریه‌ها نه تنها به لحاظ رشد کمی قابل توجه بوده بلکه نسبت به سایر حوزه‌ها از رشد خوبی برخوردار بوده اند.

وی ادامه داد: نشریات ما خلأ کیفی دارند و به تعداد آنها خبرنگار دانش‌آموخته و همچنین تولید اخبار کیفی و تحلیل‌های عمیق نداریم.

شش هزار خبرنگار در سطح کشور شناسایی شدند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین خبرها از هدیه رئیس جمهور برای خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار نیز اشاره و تصریح کرد: وزارت ارشاد برای ورودی اطلاعات و بانک جامع اطلاعاتی از خبرنگاران، سامانه اینترنتی سمان را راه‌اندازی که این موضوع سه بار نیز فراخوان و سه مرتبه هم مهلت آن تمدید شد.

پاک آئین ادامه داد: پس از طی این مراحل، سامانه تکمیل و طبق اطلاعات حدود شش هزار خبرنگار در کشور داریم که شغل اصلی آنها خبرنگاری است.

وی با اشاره به اینکه تعریف خبرنگار با نویسنده روزنامه تفاوت دارد، ادامه داد: خبرنگار روزهای جمعه هم در محل کار خود حضور دارد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: فهرستی از اسامی این تعداد خبرنگار در هفته جاری برای دفتر ریاست جمهوری به منظور پرداخت هدایای روز خبرنگار ارسال خواهد شد.