تصویب طرح دفاتر ازدواج و طلاق منتظر تأیید شورای نگهبان

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دفاتر ازدواج و طلاق پس از تایید شورای نگهبان و نگارش آیین‌نامه آن در سطح کشور لازم‌الاجرا می‌شود.
خبرگزاری فارس: تصویب طرح دفاتر ازدواج و طلاق منتظر تأیید شورای نگهبان

سید مصطفی طباطبایی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بررسی طرح دفاتر ازدواج و طلاق اظهار داشت: مواد قانونی این طرح کمیسیون قضایی مجلس تصویب و نهایی شده است و این طرح باید در صحن علنی مجلش شورای اسلامی نیز نهایی شود.
وی اضافه کرد: این طرح در 10 ماده تنظیم شده است و موارد در نظر گرفته شده در این طرح پس از تصویب و تایید نهایی در مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان باید انجام شود.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین تصریح کرد: این لوایح قواعدی است که به صورت معمول بین دولت ایران و دولت‌های دیگر منعقد می‌شود و مجلس نیز به صورت معمول رأی خود را نسبت به قرارداد‌های منعقد شده در ابن زمینه اعلام می‌کند.
وی به ارسال این لایحه‌ها به شورای نگهبان اشاره کرد و ادامه داد: تمام این قواعد پس از تایید در شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود و موضوعات موجود در این زمینه در این مجمع ساماندهی می‌شود.
طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: مصوبه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با طرح دفاتر ازدواج و طلاق و کانون سردفتران طلاق و ازدواج پس از تایید توسط شورای نگهبان به دولت ابلاغ می‌شود و اجرای این طرح در کشور به نگارش آیین‌نامه آن نیاز دارد.
وی به زمان مورد نیاز برای تدوین آیین‌نامه این طرح اشاره کرد و بیان داشت: نگارش این آیین‌نامه به صورت معمول به بیش از هفت ماه زمان نیاز دارد و در ابتدای سال آینده و با توجه به این موضوع طرح دفاتر ازدواج و طلاق به صورت رسمی در سراسر کشور اجرا می‌شود.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح از ماه‌های گذشته در کشور مطرح شده است و دولت و کار‌گروه‌های مختلف ابعاد اجرای آن را در سطح کشور مورد بررسی قرار داده‌اند که در حال حاضر مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کرده است.