بيش از 504 ميليارد تومان در بخش كشاورزي اصفهان سرمايه گذاري شده است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- رييس سازمان جهاد كشاورزي اصفهان گفت:از آغاز فعاليت دولت نهم تاكنون بيش از 504 ميليارد تومان در بخش كشاورزي اين استان سرمايه گذاري شده است.
بيش از 504 ميليارد تومان در بخش كشاورزي اصفهان سرمايه گذاري شده است

'محمدرضا نريماني' روز شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت:از 504 ميليارد تومان سرمايه گذاري انجام شده بخشي اعتبارات دولتي و بخشي را آورده اشخاص حقيقي و تسهيلات بانكي تشكيل مي دهد.

وي با بيان اينكه پيشرفت پايدار در كشاورزي با سرمايه گذاري قوي امكان پذير است،گفت:توسعه سرمايه گذاري در اين بخش از اولويتهاي اين سازمان است.

وي خاطر نشان كرد: براي تحقق اين مهم قرار است در پنج ماه باقيمانده از سالجاري بيش از 300 ميليارد تومان معادل 60 درصد از سرمايه گذاري شش سال گذشته در استان اصفهان،سرمايه گذاري صورت گيرد.

نريماني به وضعيت خشكسالي در استان اصفهان نيز اشاره كرد و گفت :در شش ماه اول سالجاري حدود 150 ميليارد تومان براي مقابله با اثرات خشكسالي در بخش كشاورزي هزينه شد.

وي افزود: از اين ميزان 63 ميليارد تومان براي اجراي آبياري تحت فشار و راه اندازي سامانه نوين آبياري تامين اعتبار شده است.

به گفته وي، در سالجاري سهم دولت براي راه اندازي اين سامانه به صورت يارانه 85 درصد و سهم پرداختي توسط كشاورز 15 درصد است.

سامانه نوين آبياري قرار است در20 هزار هكتار از اراضي كشاورزي استان اصفهان اجرا شود.

وي خاطرنشان كرد:جهاد كشاورزي استان اصفهان هدفمند سازي يارانه ها را به طور كامل و با كمترين تنش با پرداخت 1/37 ميليارد تومان با كارمزد سه درصد اجرا كرده است و از اين نظر استان اصفهان در كشور اول شناخته شده است.