10 درصد محصولات بهداشتي و آرايشي خاورميانه متعلق به ايران است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- كشور ايران در سالهاي اخير توانسته است با گرفتن برخي از استانداردهاي جهاني و بالا بردن كيفيت كالاها و تا حدودي تنوع محصولات، موفقيت هاي خوبي را در بازار داخل و خارج فراهم آورد بطوريكه 10 درصد از بازار محصولات بهداشتي و آرايشي خاورميانه در اختيار ايران قرارگرفته است.
10 درصد محصولات بهداشتي و آرايشي خاورميانه متعلق به ايران است
به گزارش روز دوشنبه ايرنا، هم اينك ايران با گردش مالي سالانه 1800 ميليارد تومان از مواد بهداشتي و آرايشي مي تواند در صورت توجه بيشتر مسوولان بيش از اين موفق شود.
كشور هاي اسپانيا ،فرانسه ، آلمان ، هلند ، سوئد ، سوئيس و امريكا از جمله كشور هائي هستند كه مواد شوينده و آرايشي آنها علاوه برداشتن استانداردهاي جهاني از تنوع و سلامت خوبي برخوردار است كه اين موضوع موجب شده اين محصولات يكي از منابع قوي براي درآمدزائي، اشتغال و صادرات اين كشورها باشد .
مدير يكي از شركت هاي توليدي مواد شوينده به خبرنگار ايرنا گفت: تمام شركت‌هاي توليدكننده پودر شوينده براي افزايش سهم خود در توليد و فروش اين محصول در بازار، به دنبال افزايش كيفيت پودر شوينده برآمده و در اين مسير گام برمي‌دارند.
'حسين خاكزاد' افزود : در توليد پودرهاي شوينده، تنوع ايجاد شده، بسته‌بندي‌ها تغيير كرده و در زمينه فونگاسيون پيشرفت‌هاي مطلوبي صورت گرفته است.
وي اظهار داشت: هم اينك توليدكنندگان به سمت ارتقاي كيفيت پودر شوينده حركت مي‌كنند.
وي گفت : در سالهاي اخير تنوع در محصولات و استانداردهاي لازم باعث شده كه كشور ايران در صادرات هم حضور خوبي داشته باشد .
وي افزود : آنچه كه در بازار جهاني باعث موفقيت شوينده ها مي شود ، شويندگي خوب ، معطر و نرم كننده بودن آن است .
به گفته وي،برخي از مار ك هاي ايراني در بازارهاي داخلي و صادرات داراي برند شده اند .
'شهرام خسروي' از اعضاي اتحاديه توليد كنندگان مواد شوينده و آرايشي كشور گفت:هم اينك توليدكنندگان مي كوشند كه خود را با تغييرات و امكانات موجود سازگار كرده و سهم مناسبي از بازار داخلي و خارجي بدست آورند.
وي با اشاره به اينكه 60 درصد از بازار داخلي و 10درصد از صادرات مواد شوينده و مواد آرايشي خارميانه در اختيار ايران است، خاطرنشان كرد: پيش‌بيني مي شود سال آينده شاهد صادرات پودر شوينده با تنوع بيشتر و كيفيت بالاتر در بازار منطقه و حتي داخل خواهيم بود.
وي برگزاري دومين نمايشگاه صنايع بهداشتي و تجهيزات وابسته اصفهان را مثبت ارزيابي كرد و گفت : حضور نمايندگان خارجي در نمايشگاه فرصت خوبي براي تعامل و رقابت بين توليد كنندگان ايراني و كشور هاي صاحب نام مواد شوينده و آرايشي بود.
'استيو برگا ' كه به نمايندگي از يك شركت توليد كننده مواد آرايشي و بهداشتي اسپانيا در دومين نمايشگاه صنايع بهداشتي اصفهان حضور يافته بود به ايرنا گفت:مواد شوينده ايراني توانسته از موفقيت هاي خوبي برخوردار باشد اما نبايد تنها خود را به چند بازار كشور هاي حاشيه اي محدود كند .
وي دليل موفقيتهاي شركت هاي خارجي در صادرات كالا را تنوع محصولات براي رده هاي سني مختلف عنوان كرد و يادآور شد: شركت هاي ايراني به اين موضوع تا حدودي كم توجهي مي كنند و اگر به اين موضوع توجه بيشتري شود سهم ايران در بازارهاي جهاني بيش از اين افزايش پيدا مي كند .
برگا مهمترين دليل سفرش به اصفهان را ديدن آثار فرهنگي اين شهر عنوان كرد و گفت:
در دومين نمايشگاه صنايع بهداشتي و تجهيزات وابسته اصفهان بيش از40 شركت در زمينه توليد مواد بهداشتي و آرايشي، شوينده، پاك كننده و سلولزي از استانهاي اصفهان، تهران، البرز، خراسان جنوبي و نمايندگاني از تركيه، ايتاليا، فرانسه، سوئيس و اسپانيا حضور داشتند.