پاسخ كارمند بانک ملي به درد دل بيننده الف

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

ممکن است در هر سازمانی تخلف یا خطائی صورت گیرد. اما این دلیل کافی و وافی برای زیر سؤال بردن کل سیستم و سازمان نیست
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۶
چندی پیش یکی از کاربران الف در مطلبی تحت عنوان "ماجرای مشتری مداری به سبک بانک ملی" نقدی را به این بانک وارد کرده بود.

در پاسخ به درد دل این کاربر الف، ساسان مهران پور کارمند بانک ملی ایران شعبه مراغه، مطلبی را نوشته است که در ادامه می خوانید:

بسمه تعالي
در پی درج مطلبی تحت عنوان مشتری مداری در بانک ملی ایران در سایت الف مطالبی جهت تنویر افکار عمومی و همچنین توضیح بیشتر به مشتری مذکور تقدیم می گردد.

۱. از تاریخ ۱/۱/۱۳۸۸ امکان صدور دسته چک سنتی (غیرسیبائی) برای کلیه مشتریان بانک ملی غیرفعال شد. این امر جهت بروزرسانی خدمات جاری یکپارچه انجام گرفت. در این طرح فقط سهولت امور مشتریان و همچنین انجام خدمات آنلاین و لحظه ای و رفاه بیشتر مشتریان مد نظر بوده است. تفاوت وصول چکهای غیرسیبائی و چکهای سیبا در زمان وصول بر همگان واضح و مبرهن است.

۲. مدت ۳۰ ماه زمان برای وصول چکهای سنتی تعیین شد. همچنان در این مدت مشتریان با مراجعه به شعب امکان افتتاح حساب سیبا و دریافت چک آنلاین را داشته اند.

۳. از ابتدای مهر ماه ۱۳۹۰ یعنی دقیقاً بعد از دوسال و نیم گذشت زمان از عدم تحویل دسته چک جدید به مشتریان دارای چک سنتی؛ دایره انفورماتیک و خدمات نوین بانک ملی با انتقال مانده حسابهای سنتی (غیرسیبائی) به حسابهای معادل سیبائی عملاً کلیه حسابهای جاری بانک ملی را تبدیل به حسابهای برخط و آنلاین نمود تا مشتریان بانک ملی در رفاه کامل و با سهولت بتوانند از کلیه شعب بانک ملی در سراسر کشور چکهای خود را نقد کنند. این کار عملاً اتلاف وقت مشتریان جهت وصول و برگشت چک از سایر شعبات را از میان برد.

۴. مشتری عزیزی که از دست همکاران بنده گلایه دارد با مقداری سعه صدر می توانست توضیحات همکار بنده را که به گفته خودشان مؤدب بوده بشنود. قطعاً برای هر واریزی سند پرفراژشده به مشتری تحویل داده می شود. اما از آنجائی که این دوست عزیز به همکار بنده اعتماد نداشته حاضر نشده وجه خود را به حساب معادل سیبائی واریز نماید تا چک از حساب سیبا وصول شود. با عنایت به زمان ذکر شده در بخشنامه های داخلی بانک ملی حساب جاری ایشان جزو حسابهایی بوده که در مدت بیش از ۳۰ ماه شامل تمام شدن دسته چک نشده و باید تبدیل به حساب آنلاین می شده است. ضمن اینکه مبلغ موجودی حساب سنتی ایشان عیناً به حساب موقت سیبا انتقال داده شده است و هیچگاه بانک نمی تواند موجودی کسی را به نفع خود بلوکه کند.

۵. بنده به عنوان کارمند بانک ملی ایران تمام تلاش خود را انجام داده ام تا در چند سالی که هر روز با حداقل ۳۰۰نفر مشتری سر و کار داشته ام، مشکلات شخصی خود را به محل کار نیاورم. اما گاه پیش می آید که برخی امور بیش از حوصله مشتری طول می کشد و اتفاقاً تبدیل حساب سنتی جاری به حساب موقت سیبا جزو امور زمانبر بانک است.

۶. دوست عزیز بانک ملی تنها یک بانک یا بنگاه اقتصادی نیست. بانک ملی ایران بخشی از هویت و تاریخ ایران است. بانک ملی بانکی است که مردم ایران را از سلطه روس و انگلیس نجات داد. ممکن است در هر سازمانی تخلف یا خطائی صورت گیرد. اما این دلیل کافی و وافی برای زیر سؤال بردن کل سیستم و سازمان نیست.

۷. بانک ملی ایران همیشه به تعهداتش پایبند بوده و هست و هیچگاه به موجودی مشتری تجاوز نکرده و نمی کند. بلکه در راستای بانکداری الکترونیک و پاسخگویی مناسب ملزم و متعهد به تبدیل حسابهای سنتی به حسابهای آنلاین و جابجایی وجه به حساب جدید است.

۸. این کمال بی انصافی است که سایت وزین الف با مدیریت مشخص و روشن خود اجازه دهد یک نفر به بیش از ۵۰هزار نفر کارمند بانک ملی اتهام تفکیک مشتریان ایرانی و غیر ایرانی را وارد کند. کجای دین و آئین ما آمده است در حالی که هنوز اتهامی ثابت نشده به راحتی از دزدی ۳هزارمیلیاردی و چسباندن اتهام آن به خانواده بانک ملی گفته شود؟ هر چند این روزها کسی به فکر اعاده حیثیت خانواده بانک و شستن اذهان مردم نیست. اینکه اگر در یک سیستم مالی تخلفی صورت گرفت همه دزد و بی وجدان نیستند.

۹- مطالب فوق نظرات اينجانب مي باشد و لزوماً ديدگاه رسمي بانك ملي نيست.