اخلاص، شور و دلسوزی در جلسات استاد پرورش موج می‌زد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

آموزش و پرورش در معرفی افراد برجسته، دچار ضعف است
خبرگزاری ایمنا: حجت الاسلام والمسلمین قرائتی لحظاتی پیش در آیین نکوداشت سید اکبر پرورش در اصفهان گفت: جلسات استاد پرورش سرشار از اخلاص، شور و دلسوزی بود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی امروز در آیین نکوداشت سید اکبر پرورش در اصفهان با بیان اینکه شرط معلمی عشق است، گفت: خدا به موسی گفت "می دانی چرا تو را پیغبر کردم؟ چون در تو سوزی بود که در دیگران نبود." و استاد پرورش هم معلمی بود که شور در جلسات او موج می‌زد.

وی با بیان اینکه معلمی با ماموریت و اضافه کار و بدون عشق، بی ارزش است، افزود: پرورش با عشق، جوانان را جمع و برای آنها صحبت می‌کرد؛ او معلمی بود که شور، خودجوشی و دلسوزی در جلساتش موج می‌زد.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه معلم خوب باید اخلاص داشته باشد، تصریح کرد: اخلاص به این معنی است که نیت پول نکنی و حرف پول را هم نزنی.
وی با اشاره به اینکه پرورش در دوران سربازی خود، از پادگان به مسجد استهبان میرفت و برای مردم صحبت می‌کرد به طوریکه مردم این شهر مرید او شده بودند، تصریح کرد: او سربازی بود که در زمان خفقان با سوز و عشق، مردم یک شهر را جذب خود کرده بود.
قرائتی خاطرنشان ساخت: روزی سید اکبر پرورش می‌خواست خانه‌ای بخرد. به او گفتم می‌خواهم حقوق یک ماهم را برای خرید منزل به شما کمک کنم. پرورش پول را گرفت و دوباره پس داد و گفت " پول را از تو گرفتم که ثوابی نصیبت شده باشد و دوباره پس دادم چون نمی‌خواستم از کسی پول بگیرم.
وی با بان اینکه پرورش در زندگی خود از قرآن استفاده‌های زیادی می‌کرد، افزود: در قرآن آمده است که دو دریا مثل هم نیستند، یکی آب گوارا دارد و یکی آب شور و تلخ؛ پرورش معتقد بود که اگر صیاد باشی از هر دو دریا می توانی ماهی بگیری و اگر غواص خوبی باشی در هر دو دریا لؤلؤ و مرجان پیدا می‌کنی. او معتقد بود که مساوی نیست که در شهر باشی یا روستا؛ مشهور باشی یا گمنام؛ اگر ناخدا باشی در هر دریایی می‌توانی کشتیرانی کنی؛ شرایط هرگز حرف اول را نمی‌زند.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: آنچه ابوترابی را رهبر اسرا کرد، قرآن بود. وی زمانیکه در اردوگاه بغداد اسیر بود، تیمی از صلیب سرخ غرب برای بازدید از اسرا به اردوگاه رفته بودند، وقتی از ابوترابی جلوی سرهنگ شکنجه‌گر پرسیدند " آیا در این اردوگاه اسرا را شکنجه می‌کنند؟" ابوترابی از پاسخ دادن امتناع می‌کرد. بعد از رفتن اعضای صلیب سرخ، شکنجه‌گر از او پرسید "ترسیدی که بگویی اسرا شکنجه می‌شوند؟" اما ابوترابی در پاسخ گفت "من اگر می‌ترسیدم به جبهه نمی‌آمدم. خداوند در قرآن گفته است کفار نباید بر مومنین راه نفوذ داشته باشند و اگر من حقیقت را می‌گفتم، راه نفوذ کفار غرب بر کشور مسلمان عراق باز می‌شد.
وی با بیان اینکه این حرف ابوترابی، سرهنگ شکنجه‌گر را متحول کرد تا جاییکه به دنبال توبه رفت، گفت: بعد از این اتفاق سرهنگ برای جبران رفتارهای خود به دستور ابوترابی، در زمانهای متفاوت او را به اردوگاه‌های مختلف و به جمع اسرا می‌فرستاد تا برای آنان حرف بزند و آنها را دلداری بدهد و همین امر ابوترابی را به رهبر اسرا تبدیل کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره با اینکه هر بشکه‌ای در سرازیری بی‌ام و است، افزود: متاسفانه در جامعه‌ی امروز ما، سوز واقعی در حال از بین رفتن است و واژه‌هایی چون "اضافه‌کاری و ماموریت و وظیفه‌‌ی ما نیست" جای آن را گرفته است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش امروز در معرفی چهره‌های برجسته دچار ضعف است، افزود: زنان و مردان خوب مانند پرورش نباید فراموش شوند؛ باید از آنان تجلیل شده و به دانش‌آموزان و مردم معرفی شوند و نقش آموزش و پرورش در این زمینه بسیار تاثیر گذار است.