پهلوانان اصفهانی علی گویان برای علی 10 ماهه به گود رفتند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: پهلوانان در اصفهان علی گویان برای کمک به کودکی 10ماهه که برای جراحی کبد نیازمند کمک مالی بود به گود زورخانه رفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم در نزدیکی ساعت 9شب و در زورخانه باشگاه کارگران آغاز شد و پهلوانان با صدای زنگ مرشد به میدان آمدند تا ورزش باستانی ایران را به نمایش گذارند، ورزشی که از آن با عنوان ورزش جوانمردان و برزگان یاد می‌شود، ورزشی که همواره و گذر تاریخ مبین آن است که تنها پهلوانان وارد گود آن می‌شوند.

پهلوانانی که نه تنها به سبب زور بازو بلکه به سبب منش و رفتاری و همواره در کار نیک تلاش و اهتمام دارند پیش دستی کنند از آن یاد می‌شود.

آری ورزشکاران و پهلوانان قدیم و جدید پس از ذکر و نام محمد به گود رفتند و پس از اجرای برنامه و آئین زورخانه مراسم گلریزان جهت کودک 10ماهه آغاز شد.

مراسمی که با دعای یکی از پهلوانان و پیشکسوتان گود آغاز و یکی از حضار در جلسه با اهداء گل به کسانی که می‌خواستند به این کودک کمک کنند جلو رفت در چراغ اول دعا خوانی که اصولا در گفته می‌شد یک مرد یا خیر خواه که انشاا... زیر دست نشود (نیازمند نشود) تعدادی از حضار در زورخانه به پای گود آمدند و شاخه گل خود و میزان کمکی را که در توانشان بود به پیشکسوت و بزرگ گود تقدیم که این کمک در وسط گود زورخانه قرار می‌گرفت.

دعا خوانی برای علی 10ماهه تا پنج چراغ پیش رفت و هر یک از خیرخواهان با اهدای گل کمک خود به علی 10ماهه را به میدان و گود آورند.

حسین حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در حاشیه برگزاری این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ایرانیان دارای فرهنگ‌های زیبا و قابل توجهی هستند که یکی از مراسم‌های زیبا و در خور توجه نیز همین اجرای برنامه گلریزان است.

وی ادامه داد: در برنامه‌های گلریزان وقتی جوانان مطلع می‌شوند که شخصی نیاز به کمک دارد برای او چنین برنامه‌هایی را برگزار و در واقع این جوانمردان تنها به فکر یاری رساندن به شخصی هستند که اکنون نیازمند است.

حسین زاده با اشاره به اینکه تا کنون در چندین برنامه گلریزان حضور داشته، گفت: پهلوانان و ورزشکاران این کمک را فارغ از اینکه این شخص با ورزش ارتباط دارد یا خیر انجام می‌دهند و در واقع این کمک به این دلیل است که فرهنگ اسلام و ایران همواره یاری رسان کسانی است که در برهه‌هایی خاص نیازمند یاری دیگران هستند.

همچنین سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن نیز به مهر گفت: کسانی که به حضرت علی (ع) اقتدا می‌کنند در اینجا به میدان می‌آیند و خوشحال هستم که در میان آنها هستم.

منصور ابراهیم زاده با خواندن شعری از سعدی که بیان می کند بنی آدم اعضای یکدیگر، که در آفرینش ز یک گوهرند ادامه داد: در واقعه فلسفه برگزاری چنین مراسمهایی این است که افراد یک جامعه خود را از خود می‌دانند.

وی ادامه داد: حضور ورزشکاران در چنین برنامه‌هایی خود مبین آن است که ورزشکاران در همه عرصه‌ها و مسائل خیر نیز شریک هستند.

آری مراسم دعا خوانی برای گلریزان و یاری به علی 10ماهه تا پنج چراغ پیش رفت و بخشی از هزینه عمل این کودک  که قرار است در بیمارستان شهید نمازی پیوند کبد آن صورت گیرد تامین شد.

در این مراسم که به همت اصحاب رسانه اصفهان جهت برگزاری مراسم گلریزان و کمک به کودکی 10ماهه که نیازمند جراحی کبد نیازمند مالی بود برگزار شده بود چهره‌های چون ابراهیم زاده، سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن، حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی اصفهان، داریوش ذاکری قهرمان کشتی جهان و آسیا، شیران رئیس هیئت کشتی استان اصفهان، رحیمی مدیرعامل باشگاه سپاهان و جمعی از پهلوانان و پیش کسواتان استان اصفهان حضور داشتند.