باند حرفه اي سارقان اتومبيل در اصفهان منهدم شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

سايه پليس از سر سارقان کم نمی شود
خبرگزاری ایمنا: در پي اجراي طرح نظارت و كنترل سارقان سابقه دار توسط پليس آگاهي استان اصفهان، اعضاي پنج نفره يك باند حرفه اي سارقان اتومبيل در شهر اصفهان شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش ایمنا سرهنگ حسین حسين زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: تلاش سه ماهه كارآگاهان پليس آگاهي استان و شهرستان فلاورجان كه در قالب اجراي طرح نظارت و كنترل سارقان سابقه دار صورت گرفته بود، منجر به انهدام باند حرفه اي سارقان اتومبيل در اصفهان شد و روز گذشته تمامي اعضاي اين باند در عملياتي غافلگيرانه دستگير شدند.
وي افزود: از مخفيگاه اين باند دهها دستگاه اتومبيل مسروقه به همراه اتومبيل هاي تصادفي و قطعات اوراق شده خودروها كشف و ضبط شد كه حكايت از فعاليت ويژه اين سارقان حرفه اي دارد.
حسین زاده با بيان اينكه بيشتر اتومبيل هاي مسروقه سمند، پژو۴۰۵ و پژو ۲۰۶ هستند، گفت: سارقان در ساعات خلوت شب در سطح شهر پرسه زده و خودروهايي كه در محل هايي نامناسب و دور از ديد ديگران پارك شده و همچنين فاقد تجهيزات ايمني مانند دزدگير، قفل پدال و قفل فرمان بودند را با استفاده از مهارت ويژه و خاص سرقت مي كردند.
سايه پليس از سر سارقان کم نمی شود
وی خاطر نشان كرد: بهرام ۲۵ ساله كه سردسته اين باند است، از مدت ها پيش تحت نظر كارآگاهان پليس آگاهي قرار داشت اما او بدون اينكه متوجه سايه پليس بر سرش باشد. همچنان به فعاليت مجرمانه خود ادامه مي داد.
اين مقام مسئول گفت: با فيلم هايي كه از سارقان تهيه شده و مدارك و شواهدي متقني كه پليس در اختيار داشت، تمامي متهمان مجبور به اقرار عمل مجرمانه خود شده و به زودي پاي ميز محاكمه خواهند رفت.
احتمال سرقت اتومبيل از ساير استان ها وجود دارد
حسين زاده اظهار داشت: در بين خودروهاي مسروقه كشف شده اتومبيلي با پلاك يكي از استان هاي كشور به دست آمده كه ظن كارآگاهان را به ارتكاب سرقت اتومبيل در ساير استان ها بيشتر كرده است.
وي افزود: با تحقيقات گسترده اي كه در اين زمينه صورت خواهد گرفت خبرهاي تكميلي و جديدتري از فعاليت مجرمانه اين باند به اطلاع مردم خواهد رسيد.
اين مقام انتظامي بيان داشت: با توجه به حرفه اي بودن سارقان و اينكه پليس موفق شده است تمامي اعضاي سارقان را دستگير كند، انتظار مي رود با كاهش چشمگير سرقت اتوميل در سطح استان مواجه باشيم.
هشدار به فروشندگان اتومبيل هاي تصادفي
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان به افرادي كه اتومبيل آنها دچار آتش سوزي، يا سانحه شده و يا تصادفي است در خصوص فروش وسيله نقليه هشدار داد و گفت: اين افراد بايد توجه داشته باشند كه اتومبيل خود را به افراد نامطمئن و غير مجاز نفروشند زيرا هرگونه عمل مجرمانه با خودروي تصادفي آنان برايشان خالي از مسئوليت نخواهد بود.
اجراي طرح كنترل سارقان سابقه دار در هفته ناجا شدت می یابد
حسين زاده با بيان اينكه انهدام اين باند هديه فرماندهي انتظامي استان به مردم اصفهان در آستانه هفته نيروي انتظامي مي باشد تصریح کرد: البته به مردم اين نويد را هم مي دهيم كه خدمتگزاران شما در پليس آگاهي اصفهان طرح برخورد با مجرمان حرفه اي و سارقان سابقه دار را در هفته ناجا با جديت و شدت بيشتر ادامه مي دهند كه اين حركت ويژه نشان دهنده عزم كارآگاهان در خدمت رساني بهتر و بيشتر به مردم شريف و متدين استان در ادامه سال است.