کلاهبرداری ساده اما حرفه‌ای شبکه‌های ماهواره‌ای از زنان خانه‌دار

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

این شرکت‌ها در قبال این جایزه تنها هزینه پیک ارسالی که حدود 8 هزار تومان است را دریافت می‌کنند در حالی که هدیه ای که بدست فرد می رسد کمتر از این میزان ارزش دارد!
به گزارش خبرنگار برنا، خرید و فروش انواع محصولات ماهواره‌ای به روش‌های مختلف این روزها بازار بسیار داغی پیدا کرده است بطوری که واسطه‌های فروش این محصولات که در اکثر مواقع کیفیت نازلی دارند به ترفندهای مختلفی متوسل می‌شوند.

بنا برگزارش برنا بنا بر ادعای برخی شهروندان ساکنان غرب تهران برخی از شرکت‌های واسطه این محصولات با تماس با برخی از منازل با ادعای اینکه شما برنده خوش شانس ما شده اید تلاش می‌کنند تا این افراد را به دریافت هدیه ترغیب کنند.

این شرکت‌ها در قبال این جایزه تنها هزینه پیک ارسالی که حدود 8 هزار تومان است را دریافت می‌کنند در حالی که هدیه ای که بدست فرد می رسد کمتر از این میزان ارزش دارد!

این در حالی است که چند وقتی است که ایمیل‌هایی با محوریت کلاهبرداری برنامه‌های ماهواره‌ای به دست افراد می‌رسد که افراد (مالباختگان) در این ایمیل‌ها مدعی شده‌اند که یکی از شبکه‌های ماهواره ای از طریق برگزای مسابقه اس ام اسی به کلاه برداری از مردم دست می‌زند.

بدین ترتیب که با ارسال اس ام اس به این برنامه چند روز بعد با شما تماس گرفته و می‌گویند: برنده جایزه چند کالا به ارزش یک میلیون تومان شدید اما اول باید 40 هزار تومان به یک شماره حساب واریز کنید این افراد بعد از دریافت 40 هزار تومان هدیه‌ای ناچیز و چند سی دی را به درب منزل افراد اسال می کنند که ارزش چندانی ندارد.

فعالیت‌ شرکت‌های واسطه‌ایی این محصولات ماهواره‌ای در ایران در حالی هر روز افزایش می‌یابد که بنظر می رسد آگاهی دادن به افرادی که مخاطبان این شبکه‌اند و در اکثر مواقع زنان خانه دارند و همچنین نظارت بیشتر می‌تواند از این کلاهبرداری‌های به ظاهر ساده  اما حرفه‌ ای جلوگیری کند.