جزئیات کشتار خرس ماده و دو توله در اصفهان

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست استان اصفهان جزئیات کشته شدن خرس ماده و دو توله در منطقه شمس آباد ونک شهرستان سمیرم استان اصفهان را تشریح کرد.

مهدی انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جزئیات این حادثه افزود: زمان حادثه نزدیک به دو هفته پیش بوده که شکارچیان منطقه وارد منطقه شکار ممنوع شده و یک خرس ماده را به ضرب گلوله و دو توله وی را با چاقو کشتند.

وی ادامه داد: نیروهای سازمان محیط زیست پس از اطلاع از حادثه در کمتر از 20 ساعت عاملان و شکارچیها را دستگیر کرده و در حال حاضر این افراد تحویل مراجع قضایی جهت رسیدگی پرونده قضایی خود شده‌اند.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه کشتار چنین حیواناتی به طور کلی ممنوع است، تصریح کرد: این خرس قهوه‌ای از لحاظ تنوع زیست محیطی جزو حیوانات کمیاب است که باید از آنها برای نسل‌های آینده حراست شود.

وی ادامه داد: این حیوان با وجود برخی از باورهای ذهنی از حیوانات کم آزار است و تا کنون مرسوم نبوده که به کسی آسیب برساند مگر در صورتی که اسباب اذیت و آزار آن ایجاد شده باشد و از طرفی اگر خسارتی نیز وارد کند این خسارت پرداخت می‌شود.

انصاری یادآور شد: نباید به زیستگاه این حیوانات تجاوز کرد زیرا این حیوانات به زیستگاه‌های ما وارد نمی‌شوند.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست استان اصفهان گفت: این خرس ماده به همراه دو توله‌اش در منطقه شمس آباد ونک شهرستان سمیرم که منطقه شکار ممنوع است کشتار شده است.