عاملان اختلاس پنج ميلياردريالي در اصفهان دستگير شدند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: افرادي كه با جعل چك، از يك موسسه آموزشي بيش از پنج ميليارد ريال اختلاس كرده بودند توسط ماموران پليس آگاهي استان اصفهان شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش ایمنا سرهنگ حسين حسين زاده رييس پليس آگاهي استان اصفهان در این خصوص اظهار داشت: در پي وقوع يك فقره جعل و اختلاس به مبلغ پنج ميليارد و ۵۰ ميليون ريال از حساب يكي از موسسات آموزشي موضوع به صورت ويژه در دستور كار اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري اين پليس قرار گرفت.
وي افزود: با انجام تحقيقات گسترده ميداني، كارآگاهان متوجه غيبت ناگهاني يكي از كاركنان اين موسسه به نام جعفر – م شدند و با بكارگيري شگردهاي پليسي محل اختفاي اين فرد شناسايي و با هماهنگي قضايي، اين فرد دستگير شد.
رييس پليس آگاهي استان اصفهان افزود: پس از رويارويي متهم با شواهد و مدارك موجود، وي لب به اعتراف گشود و به سرقت دو فقره چك با همدستي يكي ديگر از كارمندان و جعل و اختلاس از حساب اين موسسه اقرار كرد.
حسین زاده به دستگيري همدست اين متهم در عملياتي ديگر اشاره كرد و گفت: متهمان در بازجويي هاي اوليه به سرمايه گذاري پول اختلاس شده در تجارت طلا و سكه اقرار كردند.
وی اضافه كرد: در بازرسي از مخفيگاه اين متهمان در يكي از استان هاي مرزي جنوبي، تعداد پنج شمش يك كيلو گرمي طلا،۱۲۲ عدد سكه تمام بهار آزادي،۳۰ هزار يورو و ۴۵ هزار دلار، كشف و ضبط شد.
حسین زاده با بيان اينكه متهمان به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند، افزود: اموال كشف شده بعد از طي مراحل قانوني تحويل موسسه مربوط خواهد شد.