درباره سخنان رئیس جمهور در اردبیل

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

آقای احمدی نژاد روز چهارشنبه در جمع مردم اردبیل درباره فاجعه اختلاس 3000 میلیارد تومانی سخنانی تامل برانگیز بر زبان جاری کرد. خلاصه سخنان صریح و ضمنی ایشان چنین بود:

دولت فعلی پاكترين دولت تاريخ كشور است. وزارت اقتصاد و بانك مركزي هوشمندانه عوامل اختلاس اخیر را شناسايي كردند، من شخصاً نسبت به تلاش جريان سوئي براي تاسيس بانك و تخلفات اقتصادي هشدار داده بودم و کسانی که سند ارتباط مشایی با واگذاری پنجاه و نیم درصد از سهام فولاد خوزستان به متهم ردیف اول این فساد بزرگ را افشا کرده اند، دروغگو و خبیث اند و به جاي اينكه انگشت خود را به سمت دزدان و فاسدان اصلي بگيرند با هجمه به دولت قصد دارند آنان را فراري دهند. دولت به احترام رهبري و ملت در مقابل آنها سكوت كرده است؛ اما این سكوت هميشگي نخواهد بود. از رييس‌ قوه قضائيه درخواست مي‌كنم اين موضوع را در دستور كار قرار داده و با تعيين عناصر مورد اطمينان مشخص كنند كه چه كساني پشت پرده سوء استفاده از اين بانك حضور دارند و آنان را تحت هر عنوان و در هر لباسي كه در دولت يا مجلس و يا بخش‌هاي ديگر حضور داشته باشند دستگير، مجازات و به ملت معرفي كنند.

درباره این سخنان آقای احمدی نژاد تذکر چند نکته ضروری است:

1- در کشور ما بر مبناي اصل يكصدوپنجاه و نهم قانون اساسي تنها مرجع رسمی رسیدگی به شکایت و تظلمات، قوه قضائیه و دادگستری است. اگر آقای رئیس جمهور کسانی را سراغ دارد که قصد دارند دزدان و فاسدان اصلي را فراري دهند، لازم است بدون فوت وقت علیه ایشان به دادگاه شکایت کند و اسناد و مدارک این ادعا را جهت رسیدگی در اختیار دادگاه قرار دهد. اگر قوه قضائیه به درستی رسیدگی نکرد و اتهام زنندگان به دوستان آقای احمدی نژاد را تعقيب نکرد، ایشان می تواند به شورای تنظیم روابط قوا که اخیرا توسط رهبر انقلاب تعیین شده مراجعه کند و اگر از آنجا هم نتیجه نگرفت، می تواند  بر اساس بند 7 اصل يكصدودهم به شخص ولی فقیه مراجعه و درخواست رسیدگی کند. خلاصه اینکه برای پیگیری ظلم احتمالی به دولت، قانون و دادگاه تنها مسیر ممکن است و ارائه سخنان نسنجیده و احساسی درباره فساد و اختلافات دولت و دیگر بازیگران سیاسی کشور و برخلاف اصل بيست و دوم قانون اساسي كه به آن سوگند خورده اند، متهم كردن جمعي از اصحاب رسانه، آن هم در جمع مردم، هرگز قابل قبول نیست.

2- خوشبختانه آقای احمدی نژاد در همان سخنرانی از رئیس قوه قضائیه درخواست کرد مقصرین این حادثه را «در هر کجا» دستگیر و مجازات کنند. این بخش سخنان آقای احمدی نژاد، (گرچه متعارض با قسمت قبلي است)  مطابق قانون و مایه دلگرمی است. امید می رود با حکم جدید ریاست قوه قضائیه برای دادستان کل کشور، این پرونده هرچه سریعتر و دقیق تر رسیدگی و متخلفان به اشد مجازات برسند. ان شاءالله همچنانکه آقای احمدی نژاد مدعي هستند، پاکی دامن دولت از این فساد اثبات شود. تنها نگرانی در این راه، جمله خطرناک آقای احمدی نژاد در هشتیم تیرماه امسال است. زمانی که تعدادی از متهمان به فساد در نزدیکی جریان انحرافی دستگیر شدند و سرنخهای فساد جریان انحرافی به دفتر رئیس جمهور رسید و ایشان به خبرنگاران گفت: « كابينه، خط قرمزي است كه اگر بخواهند به آن دست اندازي كنند در مقابل آن به وظايف قانوني خود عمل خواهم كرد»

آقای احمدی نژاد باید بداند طبق اصل بيستم قانون اساسي، همه در برابر قانون مساوی هستند و در مبارزه با فساد، خط قرمزی وجود ندارد. اصولا جریان فتنه در سال88 از اینجا شروع شد که نفر دوم انتخابات به قانون تمکین نکرد. او با لجاجت بر خواسته فراقانونی خود ایستاد و کارش به آنجا کشید که از جایگاه «نخست وزیر امام» به «همسوي مریم رجوی» سقوط کرد...

البته  آقای احمدی نژاد از آن موضع غيرقانوني و ناعادلانه برائت بجويد و تسليم آن شود كه همه متهمان به فساد چه در پرونده بیمه ایران و چه در پرونده موزه ملي و مشابه آن ها به دادگاه فراخوانده و مانند همه شهروندان ایرانی مطابق قانون تعقيب شوند.

دوتذکر هم به همکاران رسانه ای:

1- هرچند مسئولان نظام بانکی و بانک مرکزی در ماجرای اختلاس اخیر بسيار بد عمل کرده اند و بدون پاسخگویی به افکار عمومی، توپ را در زمین یکدیگر انداخته اند؛ اما نباید فراموش کنیم که نظام بانکی و بانک مرکزی ما پنجه در پنجه ماموران سمج و کارکشته آمریکایی و اروپایی درباره تحریم بانکی کشورمان انداخته و درگیر مقابله با تحریم غرب علیه کشورمان هستند. در این شرایط نکند تیغ انتقادات رسانه ای علیه بانک مرکزی و شبکه بانکی آنها را در این مبارزه مهم ضعيف کند؟ درست است که بانک مرکزی در حال حاضر بسیار ناكارامد مدیریت می شود و امربر رئیس جمهور شده است، اما این مساله دلیل نمی شود تا بانک مرکزی را آنچنان بکوبیم كه در جبهه مقابله با تحریم های دشمن تضعیف شود. در آن جبهه، بانک مرکزی نماینده ماست و باید همه جانبه حمایت و کمک اش کنیم.

2- با افشای نامه نفردوم گروه انحرافی به دو وزیر درباره واگذاری شرکت فولاد خوزستان به متهم اصلي فساد اخیر و با انتقاد تند رئیس جمهور از رسانه های افشا کننده این نامه، همانطور که پیش بینی می شد رسانه های جریان انحرافی به شدت علیه رسانه های خط مقدم مبارزه با فساد موضع گرفته اند. همکاران عزیزمان باید توجه داشته باشند که تاکتیک رسانه ای جریان انحرافی، «تحریک محافل و رسانه های اصولگراست» است به همین دلیل، بهترین پاسخ به توهین ها و حملات تند آنها، بی محلی و سکوت است. دهان به دهان گذاشتن و جواب دادن به این تندگویی ها، خواست و برنامه جریان انحرافی است و ما را دشمن شاد می کند. در این شرایط، وظیفه همه فعالان سیاسی، تلاش خالصانه برای نجات قوه مجريه از جریان انحرافیِ زورمدارِ زرپرست، مطالبه مستمر اجرای فرمان 8ماده ای مبارزه با فساد، پرهیز اکید از مایوس کردن افکار عمومی و کمک به دولت برای موفقیت هرچه بیشتر در عمل به قانون و خدمت به مردم است.