نرخ سکه رسمی ۶۰۳ و آزاد ۶۱۳ هزار تومان در بازار اصفهان

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: در حالی که امروز بازارهای جهانی تعطیل هستند اما نرخ خرید و فروش انواع سکه در بازار رسمی و آزاد در صرافی‌های اصفهان نسبت به دیروز افزایش یافت به نحوی که تمام بهار آزادی طرح جدید در این دو بازار به ترتیب ۶۰۳ هزار تومان و ۶۱۳ هزار تومان فروخته می‌شود.

به گزارش ایمنا، هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز به دلیل تعطیلی بورس‌های بین‌المللی برای فروش مشابه روز گذشته ۱۸۵۶.۸۱ دلار و برای خرید ۱۸۵۴.۶۵ دلار قیمت‌گذاری شده است.
اما درحالی که بازارهای جهانی امروز تغییر نرخی نداشتند و در تعطیلات به سر می‌برند قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نسبت به دیروز در بازار آزاد و رسمی افزایش یافت.
بانک مرکزی امروز قیمت فروش انواع سکه در شعب منتخب بانک ملی ایران در استان اصفهان را افزایش داده به نحوی که نرخ پایه سکه یک بهار آزادی را ۵۸۰ هزار تومان تعیین کرده که این سکه با پرداخت ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان مالیات برارزش افزوده با قیمت نهایی ۶۰۳ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته می‌شود.
امروز خریداران نیم سکه نیز برای خرید آن در بانک ملی ۲۸۶ هزار تومان پرداخت می‌کنند که از این نرخ ۲۷۵ هزار تومان به عنوان قیمت پایه و ۱۱ هزار تومان بعنوان ارزش افزوده اخذ شده است.
ربع سکه با نرخ پایه ۱۴۴ هزار تومان، ارزش افزوده ۵ هزار و ۷۶۰ تومانی و در نهایت با قیمت ۱۴۹ هزار و ۷۶۰ تومان در شعب منتخب بانک ملی فروخته می‌شود.
سکه گرمی نیز با نرخ پایه ۷۴ هزار تومان و ارزش افزوده ۲ هزار و ۹۶۰ تومانی با قیمت نهایی ۷۶ هزار و ۹۶۰ تومان فروخته می‌شود.
امروز در بازار آزاد و صرافی‌های اصفهان؛ هر قطعه سکه طرح قدیم با بهای ۶۱۶ هزار تومان، طرح جدید ۶۱۳ هزار تومان، نیم سکه ۲۹۶ هزار تومان، ربع سکه ۱۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان و سکه گرمی ۸۰ هزار و ۵۰۰ تومان برای فروش عرضه می‌شود.
هم‌اکنون در بازار و صرافی‌های اصفهان هر گرم طلای ۱۸ عیار خام با قیمت ۵۶ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته می‌شود.