كودكان از وسايل استاندارد،استفاده غير استاندارد مي كنند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- كارشناس اجراي استانداردهاي تجهيزات شهربازي هاي اداره كل استاندارد اصفهان با بيان اينكه كودكان از وسايل استاندارد هم استفاده غير استاندارد مي كنند،به والدين توصيه كرد:در صورت استاندارد بودن زمينهاي بازي هم از فرزندان خود جدا نشويد.
كودكان از وسايل استاندارد،استفاده غير استاندارد مي كنند
'مجتبي حقيقي' روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا اظهار داشت:قانون استاندارد در ايران براي هر گونه محصول صنعتي لحاظ مي شود .
وي افزود:تاب، سرسره و هر وسيله بازي محصول صنعتي محسوب مي شود و بايد استاندارد آن كنترل شود.
به گفته وي ، بارها ملاحظه شده است كه در زمينهاي بازي و استفاده از تاب و سرسره حوادث ناگواري بوجود آمده است كه اگر والدين در كنار فرزندان خود بودند،اين اتفاق حادث نمي شد.
كارشناس اداره استاندارد اصفهان،همچنين گفت:بر خلاف تصور عمومي،شهر بازيها حوادث كمتري از زمينهاي بازي در سطح شهر دارند، زيرا وسايل شهر بازي ها حفاظ يا كمربند ايمني دارد اما در زمينهاي بازي وسايل ايمني وجود ندارد و چون ناظري در آنجا وجود ندارد حادثه هاي كمتري گزارش مي شود در حاليكه حوادث رخ داده در زمين هاي بازي بيشتر است.
وي همچنين به مهدهاي كودك اشاره كرد و گفت:هر كالا يا محصول خدماتي مشمول استاندارد اجباري است اما در مورد مهدهاي كودك كه فضاي فرهنگي است، شامل استاندارد اجباري نمي شود.
وي از مديران مهدهاي كودك خواست تا به صورت تشويقي نشان استاندارد دريافت كنند.
كارشناس اداره كل استاندارد اصفهان از بهزيستي استان خواست تا تمام مهدهاي كودك را براي كسب استاندارد زمين بازي و وسايل و اسباب بازيهاي موجود در آن تشويق و راهنمايي كنند.
به گفته وي،مديران اين مجموعه ها هم مي توانند براي كسب استاندارد تشويقي اقدام كنند كه تاكنون تنها يك مهدكودك در اصفهان براي كسب اين نشان استاندارد اقدام كرده است.
حقيقي اظهار داشت:قرار است اداره كل استاندارد اصفهان با اجراي بر نامه اي به صورت سرزده به مهدهاي كودك،مدارس، زمينهاي بازي در پاركها مراجعه و آنها را مورد بازرسي قرار دهد.
وي افزود:انجام اين مهم تاكنون بدليل نبود نيروي كافي اجرا نشده است.
وي خاطر نشان كرد:بانك جامعي براي بررسي و تحقق استاندارد در مهدهاي كودك ايجاد شده كه در صورت تشخيص بحراني بودن تجهيزات بازي،مهد غيرايمن براي توقيف به واحد حقوقي ارجاع مي شود و در صورت مشاهده تخلف جزيي، تذكر داده مي شود.
حقيقي همچنين از مسئولان شهرداري ها انتقاد كرد كه خود را به جاي اداره استاندارد متصدي مي دانند و پيمانكاران طرف قراردادشان را وادار به كسب گواهي استاندارد نمي كنند.