فيلمهاي جشنواره كودك در 25 منطقه محروم كشور به نمايش در مي آيد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - دبير بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان در اصفهان گفت :فيلمهاي اين جشنواره در 25 منطقه محروم كشور بويژه در مناطقي كه كودكان آنها محروم از سينما هستند،به نمايش در خواهد آمد .
فيلمهاي جشنواره كودك در 25 منطقه محروم كشور به نمايش در مي آيد
به گزارش ايرنا،'سيد احمد مير علائي'روز جمعه در آيين راه اندازي دبيرخانه دائمي جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان در موزه هنرهاي معاصر اصفهان افزود:شادي و نشاط كودكان، اميد و تعالي نوجوانان، اميد و همدلي براي خانواده ها، پيام بيست و پنجمين دوره از جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان است.
وي مسابقه آثار سينمايي،آثار ويديويي و پويانمايي را از جمله بخشهاي رقابتي اين جشنواره دانست.
وي با اشاره به اينكه حدود 80 درصد از آثار ارسالي به جشنواره جديد و براي اولين بار به روي پرده مي رود،گفت: مرور آثار پويانمايي كشور فرانسه، مرور سينماي كودك و نوجوان كشورهاي اسلامي با توجه به بيداري اسلامي، جايزه ويژه 'محمد الدوره' در بخش بين الملل و بخش اقتباس در سينماي كودك از جمله بخشهاي ديگر اين جشنواره است.
وي تصريح كرد:در بخش فيلمنامه نويسي سينماي كودك و نوجوان آخرين مهلت ارسال آثار 16 مهرماه سالجاري است و جوايز اين بخش نيز در جشنواره اهدا مي شود.
دبير بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان تصريح كرد: در بخش بين الملل نيز تاكنون آثاري از 20 كشور صاحب صنعت سينما براي حضور در اين جشنواره انتخاب شده است.
وي همچنين گفت: مقرر شده يك سالن از شهر اصفهان به صورت خاص به نمايش فيلم هاي كودك و نوجوان اختصاص يابد .
شهردار اصفهان نيز در آئين افتتاح دبيرخانه دائمي جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان اصفهان گفت: اين جشنواره براساس اساسنامه آن كه از سوي هيات دولت به تصويب رسيده بود 17 دوره به ميزباني شهر اصفهان برگزار شد و بعد از آن به شهر همدان رفت.
' سيد مرتضي سقائيان نژاد ' با بيان اينكه برگزاري اين جشنواره مي بايست با همدلي، وحدت و همكاري تمام مسئولان استان اصفهان در اين شهر ادامه يابد، افزود:اصفهان با دارا بودن آثار فاخر فرهنگي،تاريخي و هنري در سه دوره پايتخت ايران بوده و لذا متعلق به تمام مردم ايران است.
وي تصريح كرد:با توجه به برنامه ريزي كه براي اين جشنواره شده، قرار است تمام فيلم ها همزمان در 25 استان و 25 منطقه محروم كشور نيز اكران شود.
به گزارش ايرنا،بر اساس تفاهمنامه امضا شده ميان شهردار اصفهان و دبير جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان، اين جشنواره به مدت پنج سال در اصفهان برگزار خواهد شد.
همچنين براساس مفاد ديگر اين تفاهمنامه، دبير خانه دائمي اين جشنواره به اصفهان منتقل شد و مسئولان اين استان موظف به احداث سينماي كودك شدند وبايد از توليدات داخلي فيلم ها براي ارتقا سطح كمي و كيفي حمايت كنند.
جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان بعد از هفدهمين دوره به مدت هفت سال در شهر همدان برگزار شد كه با پيگيري مسئولان استان و شهرداري اصفهان، برگزاري مجدد آن و راه اندازي دبيرخانه دائمي اين جشنواره به اين شهر منتقل شد.
قرار است در بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان و در بخش نكوداشت، از شهيد نوجوان 'بهنام محمدي' كه در 13 سالگي به شهادت رسيد و همچنين 'محمد علي كشاورز' هنرمند پيشكسوت اصفهاني تقدير شود.
پوستر اين جشنواره نيز روز 16مهرماه رونمايي مي شود و در همين روز از تمبر بيست و پنجم جشنواره فيلم كودك و نوجوان رونمايي مي شود.
بيست و پنجمين جشنواره بين المللي كودك و نوجوان از 23 تا 27 آبانماه سالجاري در اصفهان برگزار مي‌شود.